Re: [Linux] dizin eriþim yetkileri

From: koray (koray@nsswb.com)
Date: Fri 28 Jan 2005 - 14:58:50 EET

en uygun yer olusturacaginiz kullanicinin home dizini olacaktir.

redhat sistemlerde yeni bir kullanici olsuturuldugu zaman ona ait bir
home dizini ve ayni isimli bir grup da otomatik olarak olusturulur.
( /home/kullaniciadi ) bu klasor o kullaniciya aittir ve her turlu at
kosturur, cirit atar.

bu islem icin kullaniciyi olusturun ve ftp ile login olun.kullandiginiz
ftp sunucu muhtemelen sizi dogrudan home dizininize
yonlendirecektir.orada istediginizi yazip,silebilirsiniz.
komut satirindan ozel birsey yapmaniza gerek yok

yok ben kullanicinin home dizini degil de baska bir yere yazip cizmesini
istiyorum derseniz.Orn:

root haklari ile

chown -R kullaniciadi:kullaniciadi /istediginiz/dizin

ancak bu klasorun sistemin varsayilan klasorleri disinda birsey olmasina
dikkat edin (yani ornegin; /usr/local/ klasorune bu islemi uygulamayin ,
daha sonra karisikliklar olabilir)

mkdir /ftpklasoru
chown -R kullaniciadi:kullaniciadi /ftpklasoru

komutlari bu is icin uygun bir ornek olabilir.

ancak ftp sunucunuzda jail (home dizinine hapis) opsiyonunu kaldirmaniz
gerekir ki /ftpklasorune gecis yapabilesiniz