Re: [Linux] dizin erişim yetkileri

From: Mustafa Celik (m_c_e_l_i_k@yahoo.com)
Date: Fri 28 Jan 2005 - 14:58:57 EET

--- Cenk Uysal <cenk_uysal@yahoo.com> wrote:

> merhaba,
>
> linux işletim sistemine yabancı olduğumdan çoğu için basit
> gelebilecek fakat benim için oldukça zor bir soru sormak istiyorum.
>
> amacım red hat linux yüklü bir sunucuya, sunucu üzerinde
> tanımlayacağım bir kullanıcının ftp yoluyla erişip birtakım dosyaları
> benim belirleyeceğim bir klasöre upload/download etme yetkisi vermek.

Bunun icin oncelikle bir kullanici hesabı acin ve home directory olarak da
yuklemesini istidiğiniz klasoru gosterin. Mesela

[root@server root]# adduser mcelik -d "/sadece/bu_klasore/izin_ver"

> bunu yaparken kullanıcının yalnız ve yalnız benim belirteceğim dizin
> ve alt dizinlerine erişmesi mümkün olmalı. böyle bir yetkilendirme

Bunun icin chroot yapmaniz gerekli. /etc klasorunde vsftpd.chroot_list adinda
bir dosya olusturmaniz ve icine chroot yapilmasini istediginiz kullanici
adlarini yazmalisiniz. Mesela /etc/vsftpd.chroot_list icerigi söyle olabilir

mcelik
ahmet
mehmet

Daha sonra /etc/vsftp/vsftpd.conf dosyasinda asagidaki satirlarin onundeki #
isaretini kaldirin ve dosyayi kaydedin.

chroot_list_enable=YES
chroot_list_file=/etc/vsftpd.chroot_list

Artık ftp sunumucumuzu tekrar baslatabiliriz.
[root@server root]# service vsftpd restart

Kolay gelsin.

Mustafa Celik