[Linux] dizin erişim yetkileri

From: Cenk Uysal (cenk_uysal@yahoo.com)
Date: Fri 28 Jan 2005 - 14:24:04 EET

merhaba,

linux işletim sistemine yabancı olduğumdan çoğu için basit
gelebilecek fakat benim için oldukça zor bir soru sormak istiyorum.

amacım red hat linux yüklü bir sunucuya, sunucu üzerinde
tanımlayacağım bir kullanıcının ftp yoluyla erişip birtakım dosyaları
benim belirleyeceğim bir klasöre upload/download etme yetkisi vermek.
bunu yaparken kullanıcının yalnız ve yalnız benim belirteceğim dizin
ve alt dizinlerine erişmesi mümkün olmalı. böyle bir yetkilendirme
işlemini komut satırı ile nasıl gerçekleştirebilirim? oluşturacağım
dizin için en uygun yer neresi olacaktır?

tşk.