Re: [Linux] Crossover Turkce Sorunu

From: Oğuz Eren (ogzeren@gmail.com)
Date: Fri 28 Jan 2005 - 14:43:49 EET

Hallettim, yardimci olan herkese tesekkurler.

Sorunu cozmekle ilgili 1-2 notum olacak, ayni sorunla karsilasan
olursa faydali olabilir:

xmodmap.trq dosyasi siyahsapka url'inden erisilebilir durumda degil.
Ben su adresten aldim:
http://www.turker.name.tr/debianturkce/paketler/Xmodmap.trq

xinitrc dosyasina xmodmap /dosyanın_kaydedildiği_yer/xmodmap.trq
komutunu ekleyerek bu klavye duzeninin kalici olmasini da sagladim,
ancak KDE Control Center'da Regional / keyboard layout kisminda
'enable keyboard layouts' seceneginin secili olmamasi gerekiyor.

Sunumda LANG'i tanimli olmayan bir deger (Or: tr) yapin deniyor. Oysa
crossover office LANG'te tanimli olmayan bir deger gorunce en_US'a
ceviriyor, dolayisiyla bir ise yaramadi. Ben LANG'i tr_TR.ISO-8859-9
yapinca sorunum duzeldi. tr_TR.UTF-8 calismiyor.

Tekrar tesekkurler, ben sevgili windoze uygulamalarimi kullanmaya gidiyorum :-)