Re: [Linux] (/) kok dizini ile (/home ) dizini arasinda nasil bir fark varda

From: Ömer Fadıl USTA (usta@bilisimlab.com)
Date: Thu 24 Feb 2005 - 00:36:02 EET

Merhaba
Simdi su sekilde ozetleyebiliriz senin elinde bir portakal var ve sen
bunu istedigin
kadar dilime ayirabilirsin veya toplu tutabilirsin. Ama eger sen bunu
dilimlere
ayirirsan curumus kismi atip yerine saglam farkli bir portakaldan dilim
koyabilirsin.
Diyelim sistem goctu ama sen kullanicilarina hizmet vermeye devam etmek
istiyorsun
tek yapman gereken /home dizinini calisan farkli bir diskteki calisan
bir sisteme
/home olarak baglaman sistemin aksamadan calismasina devamini saglayacaktir.
He gel gelelim format farkliliklari neden yapiliyor mesela siz sistem
kisminin
userlarin bilgilerinin oldugu /home kismindan daha stabil olmasini
istiyorsaniz
veya tam tersi performans veya stabilite secimi icindeyseniz farkli
partisyonlari
farkli dosya yapilarinda formatlamaya imkaniniz vardir. bunu yapmak veya
yapmamak tamamen size kalmis bir durumdur. Sistem sizi degil siz sistemi
yonetirsiniz.

eksik veya hatalarimi duzeltecek arkadaslara simdiden tesekkur ederim