[Linux] (/) kok dizini ile (/home ) dizini arasinda nasil bir fark varda

From: out cosmos (out_cosmos@yahoo.com)
Date: Thu 24 Feb 2005 - 00:17:37 EET

Merhaba
(/) kok dizini ile (/home ) dizini arasinda nasil bir fark varda ayri formatlaniyorlar.
Bir ara redhat kurup kullanmistim. Arada linux denemelerim oldu. Hep merak ettim. Man dosyalarina falan baktim ama aradigimi bulamadim. Hani swap, /, /home , /usr ayri ayri formatlaniyor. Niye yani. Zaten linux coktumu /home dizini olusturmus olmak yada /usr dizini olusturup ayri formatlamis olmak nasil bir fayda sagliyor. Birde /home dizini ile /usr dizini arasinda ne fark vardir. Yani kasteddigim bunlarin disk druid ile disk uzerine ayri disk seklinde formatlanmasini kast ediyorum.
Yardimlariniz icin cok tesekur eder saygilarimi sunarim.