Re: [Linux] fstab

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Sun 17 Apr 2005 - 01:17:30 EEST

On Sun, 17 Apr 2005 00:53:10 +0300
Recep KIRMIZI <rkirmizi@gmail.com> wrote:

> [...]
> denemek istedim fakat benim dusundugum gibi cıkmadı umarım birkac
> tutarlı howto bulabilirim. fstab'da users diye bir ibare vardı onu
> kullanıcı grubu olarak düsündüm ve kendim rasgele bir grup olusturdum,
> kendimi ve diske erisimi olmasını istedigim diger kullanıcıları bu
> gruba dahil ettim daha sonra fstab daki users, yerine o grubun adını
> yazdım. Sonuç hüsran :( düşündüğüm gibi cıkmadı. Asıl sorun şu ben
> kendim dosyalara root olarak ulasabiliyorum fakat ulaşmasını istedigim
> 2 kiÅŸi daha var ve herkese de root sifresini vermek istemiyorum. Bunu

 /etc/fstab dosyasina suna benzer bir sekilde duzenleyin

/dev/hda1 /mnt/hda1 vfat quiet,utf8,dmask=007,fmask=117,gid=421 1 0

gid -> group id dir, bu gruba uye olan kisiler file mask ve directory
mask la belirlenmis yetkilerde grubun yetkisine sahip olur. gid degeri
istediginmiz grubun numarasidir tabi ki.

 Unicode kullanmiyorsaniz utf8 paramtresi yerine iocharset=iso8859-9
yazin.

> Bir sorunda şu hadi farklı disk bolumlerini fstab'a ekleyebiliyoruz
> fakat /home dizini altındaki ev dizinleri de herkes tarafından
> gorulebiliyor. yani benim ev dizinimdeki dosyaları farklı bir kullanı
> cı da gorebiliyor, ya da tam tersi. Bu konu ile alakalı ne
> yapabiliriz?

 Permissionlari degistirin. /home/kullanici dizininin (ve
isterseniz alt dizinlerin ve dosyalarin vs.) diger kullanicilar
tarafindan okunamamasi ve calistirilamamasi gibi ayarlar yapabilirsiniz.

--
 Onur Kucuk                                      Knowledge speaks,
 <onur.--.-.kablonet.com.tr>                     but wisdom listens