Re: [Linux] fstab

From: Kenan Gürsoy (gursoy@be.itu.edu.tr)
Date: Sat 16 Apr 2005 - 23:13:50 EEST

bir önceki cevabımdaki * işaretlerini yoksayabilirsin. doğruları aşağıda

merhabalar;

ilk olarak fstab parametrelerine noauto parametresini ekleyerek açılışta
disk bölümünün otomatik olarak bağlanmasını engelleyebilirsiniz.
Ardından users parametresini kaldırarak kullanıcıların bu disk bölümünü
sisteme bağlamasını enegelleyebilirsiniz. Bu şekilde sadece root
kullanıcısı bu disk bölümünü dosya sistemine bağlayabilir. Diğer
kullanıcılarda root şifresi olmadığı sürece kimse bu diskin içeriğini
göremez.(Sistemi knoppix türü dağıtımlarla açmadıkları sürece). Bence
bu kaydı fstab dosyasından direk silin ve lazım olduğunda

mount /dev/hda2 /mnt/win_d

komutuyla diski bağlayıp kullanın sonra

umount /dev/hda2

komutuyla ayırın işiniz bitsin. illa fstab'da kalsın derseniz satırı
aşağıdaki gibi değiştirin

/dev/hda2 /mnt/win_d auto
noauto,defaults,iocharset=iso8859-9,$umask=000
0 0

Saygılar
Kenan Gürsoy
İ.T.Ü. Bilişim Enstitüsü Sistem Yöneticisi