Re: [Linux] fstab

From: Recep KIRMIZI (rkirmizi@gmail.com)
Date: Sun 17 Apr 2005 - 00:53:10 EEST

Öncelikle teşekkürler,
Aslına bakarsanız tam istedigim bu degildi ama en azından biraz zahmetli
olsada dosyalarımı korumanın sanırım bir yolu da bu. Birsey denemek
istedim fakat benim dusundugum gibi cıkmadı umarım birkac tutarlı howto
bulabilirim. fstab'da users diye bir ibare vardı onu kullanıcı grubu
olarak düsündüm ve kendim rasgele bir grup olusturdum, kendimi ve diske
erisimi olmasını istedigim diger kullanıcıları bu gruba dahil ettim daha
sonra fstab daki users, yerine o grubun adını yazdım.
Sonuç hüsran :( düşündüğüm gibi cıkmadı. Asıl sorun şu ben kendim
dosyalara root olarak ulasabiliyorum fakat ulaşmasını istedigim 2 kişi
daha var ve herkese de root sifresini vermek istemiyorum. Bunu nasıl
halledebiliriz acaba?
Bir sorunda şu hadi farklı disk bolumlerini fstab'a ekleyebiliyoruz
fakat /home dizini altındaki ev dizinleri de herkes tarafından
gorulebiliyor. yani benim ev dizinimdeki dosyaları farklı bir kullanıcı
da gorebiliyor, ya da tam tersi. Bu konu ile alakalı ne yapabiliriz?

Şimdiden çok teşekkür ederim.