Re: [Linux] alsa birden fazla ses sorunu

From: A. Murat Eren (meren@uludag.org.tr)
Date: Fri 29 Oct 2004 - 23:19:43 EEST

 Merhabalar,

On Thursday 28 October 2004 14:22, Enver ALTIN wrote:
> GNOME projesi tarafından kullanılan esound ve KDE projesi tarafından
> kullanılan artsd gibi yazılımlar, birden fazla uygulamadan aynı anda,
> farklı örnekleme hızlarıyla (11kHz, 22kHz, 44kHz gibi) ve farklı bitrate
> (8bit/16bit) gelen tüm veriyi, 44kHz, 16bit, stereo olarak birleştiriyor
> ve bu biçimini de /dev/dsp içerisine yazıyor.

 (...)

> Sorun zaten çözülmüş. Yapılacak iş, uygulamaların öntanımlı ayarlarını
> seçilen masaüstüne göre esound veya artsd kullanacak biçimde
> değiştirmek; veya ALSA sürücülerini alternatif bazı metodlarla biraz
> geliştirerek ses karıştırma özelliklerini eklemek.

 Bence sorunun cozumu araya arts ya da esd gibi sunucular koymak olmamali,
driver'in yapmasi gereken seyi neden 3. parti bir uygulama araya girerek
render etmeye calissin ki? Sorun cozulmus yerine sorun ertelenmis demek daha
dogru bence eger boyle bir sorun gercekten surucu seviyesinde mevcutsa (ki
degil)..

> Buna karşın, bildiğim kadarıyla, ne OSS ne de ALSA, aynı anda iki
> uygulamanın /dev/dsp içerisine farklı sample-rate ile veri yazması gibi
> durumları destekleyemiyor (doğal olarak, her ikisi için de ayrı ayrı
> ioctl() gerçekleştiriliyor ve node kilitleniyor).

 --- <gurer> ---
 Zamaninda,

 -kisa bir ara-

 Zamaninda, kernel farkli kaynaklardan gelen sesleri mix edemedigi icin arts
esd gibi daemonlara ihtiyac duyulmus fakat su anda boyle bir sorun yok.
 --- </gurer> ---

 Az once Gurer kendi bilgisayarinda (Debian, 2.6.8) ben kendi bilgisayarimda
(Gentoo, 2.6.3-mm4) denedik, -ikimizde de ALSA var, esd, arts filan
calismiyor- ve sorunsuz bir sekilde sunlari calabildik:

 8Khz, 8 bit, tek kanal + 44Khz, 16 bit, cift kanal ayni anda,

 44Khz, 16 bit, iki kanal + 44Khz, 16 bit, cift kanal ayni anda..

 Yani ALSA farkli bitrate'lerde gelen ioctl() cagrilarini handle edebiliyor :)
KDE ve Gnome bir seyler yapalim derken bozmus olabilriler

 Su adreste guzel bir seyler var bu konu ile ilgili:

 http://www.desktoplinux.com/articles/AT8018846552.html

 Selamlar.

--

- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - A. Murat Eren meren@uludag.org.tr http://cekirdek.uludag.org.tr/~meren/ 0x88FD9FC7, 910A FCB3 2AAB 4CA5 E4D9 EFFA 6555 A33A 88FD 9FC7 - -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

-- free software is a matter of liberty, not price. to understand the concept, you should think of "free speech", not "free beer". -