Re: [Linux] alsa birden fazla ses sorunu

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Fri 29 Oct 2004 - 21:40:00 EEST

 Merhaba,

> Selamlar..
>
> Sevgili vede saygideger Onur hocam, elbette bu dogru. Fakat etik

 Sevgiler ve saygilar benden :)

> yanlis. Boyle etrafindan dolasmaya giderek pek fazla ilerleme sansimiz
> yok gibi bir sey. Bence bu ise atlamali, sorun neyse gideren adam gibi
> bir path vs. yapip, MDK'cilarin kafasina atmaliyiz.

 Su an icin mevcut process leri oldurmekten daha mantikli bir yontem
oldugu icin onermistim.

 Aslinda sorun arts dan kaynaklaniyor. Mandrake olmasi onemli degil,
hangi dagitim olursa olsun genelde ilk yaptigim sey eger kde
kullaniliyorsa arts i kapatmak oluyor. Gereginden fazla islemci gucu
yemesi, idle kalmayi bazen becerememesi, 44Khz de dogru calisirken 48Khz
lik ses kartlarinda (cm9x serisi vs.) asil yapmasi gereken isle direkt
olmasina ragmen garip davranmasi beni rahatsiz ediyor. KDE ekibi de
aslinda bu konunun farkinda, gittikce arts duzeliyor, ama hala daha
begendigim bir seviyeye gelemedi. ESD (enlightened sound daemon) bu isi
cok daha iyi yapiyor.

 Belki bu is kernel-space de mi user-space de mi yapilmali seklinde
tartisabiliriz. User-space derken de sound server lari degil alsalib vs.
kast ediyorum. Yine de mevcut cozumler merkezi degil. Demek istedigim
arts a yama yazmak yerine, bu isin asil kaynagina inmek daha verimli
olabilir.

> Bugune kadar, boyle durumlarda sorunu yoketmek yerine etrafini
> dolastik. Sonucta sorunlar yigildi ve yigildi, dag gibi oldu. Bizim
> paketlerden sorumlu birim bunun SIKINTISINI yasiyor.
>
> Artik bu ve benzeri durumlarda sorunu kaynagindan cozmeye ugrasmak
> gerekiyor saniyorum..

 Dogru haklisiniz. Ben de elimden geldigince bu tarz yazilimlara
yardimci olmaya, durumu belirtmeye, yapabilirsem sorunu cozmeye
calisiyorum. Liste uyesi arkadaslara da tavsiye ederim. Kendiniz kod
yazamiyorsaniz bile neredeyse butun projelerin bir bug tracking (hata
takip) sistemi mevcut. Buralara hatanizin ne oldugu, nasil tekrar
olusturulabilecegini yazarsaniz gelistiriciler bu sorunlari cozecektir.

--
 Onur Kucuk                                        Knowledge speaks,
 <onur.--.-.kablonet.com.tr>                       but wisdom listens