Re: [Linux] alsa birden fazla ses sorunu

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Fri 29 Oct 2004 - 23:28:10 EEST

Merhaba,

On Fri, 2004-10-29 at 23:19 +0300, A. Murat Eren wrote:
> Bence sorunun cozumu araya arts ya da esd gibi sunucular koymak olmamali,
> driver'in yapmasi gereken seyi neden 3. parti bir uygulama araya girerek
> render etmeye calissin ki? Sorun cozulmus yerine sorun ertelenmis demek daha
> dogru bence eger boyle bir sorun gercekten surucu seviyesinde mevcutsa (ki
> degil)..

Çekirdek, FFT yapmak için uygun bir bileşen değil. Bu iş userspace
çözülmeli.

> Zamaninda, kernel farkli kaynaklardan gelen sesleri mix edemedigi icin arts
> esd gibi daemonlara ihtiyac duyulmus fakat su anda boyle bir sorun yok.
> --- </gurer> ---

Yup. Bundan bahsetmiştim. ALSA, hardware channel mixer destekleyen ses
kartları için bunu yapabiliyor. Sistemimde Intel chipset bir ses kartı
var, şöyle birşey:

        0000:00:1f.5 Multimedia audio controller: Intel Corp. 82801DB/DBL/DBM (ICH4/ICH4-L/ICH4-M) AC'97 Audio Controller (rev 01)

ve, voila: ALSA aynı anda iki sesi çalamıyor. Her donanım
desteklemeyebilir, genel bir çözüm gerek. esound ve arts bunun için
gerekli :) Şimdiye kadar bu şekilde çalışabilen donanım görmediğim için
biraz da kendimden emin yazmıştım, yanıldığıma sevindim.

Ayrıca, herhangi bir GNOME uygulamasını ESD_SPEAKER değişkenine bir
başka hostname vererek başlatırsanız, gnome_play_sound() sesin farklı
bir sunucuya libesd fonksiyonları yoluyla (fakat raw data olarak)
aktarılmasını sağlar (diğer sunucuda esound için TCP açık olmalı).

Bu özellik birçok kurulumda thin-client sistemlerin de ses çıkarabilmesi
için kullanılıyor, diye biliyorum.

Bu arada, "Windows nasıl yapıyor öyleyse?" diye merak edenler için;
Win32 sound system, kendi içinde bir "sound mixer" içeriyor, ama esound
ve arts'dan çok farklı: network transparent değil. Fakat hakkını
yememeli, ses kalitesinde gerçekten çok başarılı.

İyi eğlenceler,

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/
Software developer @ Parkyeri |      http://www.parkyeri.com/