Re: [Linux] alsa birden fazla ses sorunu

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Fri 29 Oct 2004 - 22:50:30 EEST

Merhaba,

On Fri, 2004-10-29 at 21:40 +0300, Onur Kucuk wrote:
> Aslinda sorun arts dan kaynaklaniyor. Mandrake olmasi onemli degil,
> hangi dagitim olursa olsun genelde ilk yaptigim sey eger kde
> kullaniliyorsa arts i kapatmak oluyor. Gereginden fazla islemci gucu
> yemesi, idle kalmayi bazen becerememesi, 44Khz de dogru calisirken 48Khz
> lik ses kartlarinda (cm9x serisi vs.) asil yapmasi gereken isle direkt
> olmasina ragmen garip davranmasi beni rahatsiz ediyor. KDE ekibi de
> aslinda bu konunun farkinda, gittikce arts duzeliyor, ama hala daha
> begendigim bir seviyeye gelemedi. ESD (enlightened sound daemon) bu isi
> [...]

Önce biraz quoting, Alan Cox'dan :)

        "I don't know why and I'm not yet motivated to fix it since my
        views on esd are mostly unprintable."
        -- Alan Cox

                        %%%%%

> Come on. Your beloved arts does it the same way

        "My "beloved" arts. If you think I'm an arts fan you are
        mistaken, it merely sucks a lot less."

        -- Alan Cox

Şimdi de biraz durum hakkında bilgi: Lennart Poettering (aRTs projesinin
yöneticisi ile aynı okulda okuduklarını da belirtmişti) geliştirdiği
polypaudio[1] adında bir oyuncak, muhtemelen hem KDE, hem de GNOME için
ESD ve aRTs çöplüğünün yerini alacak biçimde geliştiriliyor ve
tasarlanıyor. Sanıyorum birçok konuda her ikisinden daha yetenekli ve
başarılı olacak. Özellikle X sync, ALSA ve gstreamer desteği gibi
noktalarla özellikle dikkat çekiyor.

Aynı tartışma kde-multimedia ve GNOME desktop-devel listelerinde tam da
bugünlerde sürüyor. Aynı sorunlardan herkes rahatsız.

PS: Deneyecekseniz CVS'e buyurun, Alan Cox'un eleştiri ve önerileriyle
biraz daha düzelmeye başladı.

İzlenesi bir proje, sanıyorum bu soruna (*sonunda*) çözüm getirecek.

İyi eğlenceler,

[1] http://0pointer.de/lennart/projects/polypaudio/

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/