[linux-baslangic] Re: acil yardim!! mandrake kurulum

From: Aykut ARDIÇ (aykut@fuardunyasi.com)
Date: Mon 04 Oct 2004 - 20:04:18 EEST

md5 bir şifreleme sistemidir ve md5 ile şifrelenen herhagi birşeyin geri
dönüşümü (bildiğim kadarı ile ) imkansızdır. Girilen deger 1 karakter veya
bir dosya bile olsa 32 karakterlik bir kod dizesine çevirir. unix, linux ve
türevi işletim sistemlerinde md5 (*dos komut ortamındaki) dir komutu gibi
(aynı işi yapmaz) sıradan bir komuttur.

Ayrıca aynı kod sadece aynı değerin girişi ile sağlana bilir ;

örnek :
md5 aykut
as123sad235t5353trty5464564.....sa23 // (sallıyorum kodu :)

eger md5 ahmet yazsaydık başka bişi olurdu elde ettiğimiz kod ve bu kodun
geri dünüşümü yok bu koda sadece ve sadece md5 aykut denilince oluşur

senin bahsettigin md5.asc ler içerisinde

" md5 dosya.iso "

komutu ile oluşturulumuş 32 karakterlik bir bilgi var

Peki Bu bilgi ne işe yarıyor ?

 ftp aracılığı ile bilgisayarımıza indirdiğimiz her türlü dosyayı "md5
dosya" komutunu uyğulayarak 32 karakterlik komut dizesini elde edebiliriz
oluşan bu komut dizesini
indirdiğimiz linux programının yanında bulunan md5.asc veya md5.sum tarzı
dosyaların içindeki kodlarla karşılaştırarak indirdiğimiz dosyanın
değiştirilmemiş veya bozuk olup olmadığını anlayabiliriz.