[linux-baslangic] Re: NTFS Bolumu Mount Etmek

From: Duygu Idemen (ipatya@bonbon.net)
Date: Sat 29 May 2004 - 15:25:50 EEST

Erçin EKER wrote:

>noauto seçeneğini kullanırsanız başlangıçta bağlanmaz (bkz. cdrom ve
>disket sürücü bağlanmıyor :) )

>/dev/hdb1 /mnt/windepo ntfs user,rw,exec,umask=000 0 0
>
>Birde "nls=iso8859-9" gibi bir seçenek eklersen türkçe karakter
>problemide yaşamazsın

>Seçenekler kısmına "uid=1005" gibi bir girdi işini görecektir (yalnız bu
>seçeneğin dosya sisteminin sahibini belirleyeceğinden dolayı dikkatli
>kullanılmalı) , "gid" yi bir grubu o dosya sisteminin sahibi olmasını
>sağlarsın.
>
>Daha ayrıntılı bilgi için "man mount"
>
>Kolay gelsin.

Yanitiniz icin cok tesekkur ederim,dediklerinizi yaptim ve simdilik
sorun cozuldu,otomatik mount ediyor su anda.Lakin normal kullanici icin
yazma hakkini veremedim,hala erisim engellendi hatasi veriyor.Bir
yerlerde yanlis yapiyorum gibi :) fstab'i asagidaki gibi degistirdim.

/dev/hdb1 /mnt/windepo ntfs
user,rw,exec,umask=000,nls=iso8859-9,uid=1005 0 0

nls ve uid kisimlarini dogru mu yazdim (options olarak demistiniz) ve bu
sekil bir yazimi mi olacak cok iyi bilemiyorum,cok yeniyim linuxte
lutfen mazur gorun yanlis yapiyor isem.Olmadi aksama sitelere gireyim ve
man dosyalarini okuyayim.

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin