[linux-baslangic] Re: NTFS Bolumu Mount Etmek

From: Erçin EKER (erc.caldera@gmx.net)
Date: Sat 29 May 2004 - 14:16:56 EEST

On Cts, 2004-05-29 at 13:26 +0300, Duygu Idemen wrote:
> Merhaba arkadaslar,
>
> Sistemim Suse 9.1 , bilgisayarimdaki 2. HDD'yi Linux hdb1 seklinde
> goruyor (NTFS bir bolum bu).Acilista mount etmesi icin asagidaki komutu
> fstab'a su sekilde ekledim:
>
> /dev/hdb1 /mnt/windepo ntfs
> noauto,user 0 0

noauto seçeneğini kullanırsanız başlangıçta bağlanmaz (bkz. cdrom ve
disket sürücü bağlanmıyor :) )

> Bilgisayar acildiktan sonra (user olarak) /mnt/windepo'yu goruyor ve
> icine girebiliyorum fakat bombos gorunuyor.
> Not: ntfs yazan yere auto yazdim gene olmadi.
> Bu sefer ben de konsolda root haklari ile asagidaki komutu verip mount
> ediyorum,ancak o sekilde icerigi gorunuyor.
>
> mount -t ntfs -o user,rw,exec,umask=000 /dev/hdb1 /mnt/windepo/
>
> Yukaridaki bu komutun fstab'taki karsiligi nedir? Bu NTFS bolumu nasil
> eklerim acilisa?

/dev/hdb1 /mnt/windepo ntfs user,rw,exec,umask=000 0 0

Birde "nls=iso8859-9" gibi bir seçenek eklersen türkçe karakter
problemide yaşamazsın

> Bir sitede okumustum (o user,rw,exec,umask=000) bolumu kullaniciya her
> hakki veriyormus.Fakat olmadi,klasor ya da dosya kopyalamaya izin vermiyor.
> chmod a=rwx /mnt/windepo komutunu verdim o da olmadi.Mount edecegim bu
> hdb1 bolumu uzerine ipatya adli kullaniciya butun haklari nasil
> verebilirim fstab'ta? (yazma,okuma vs.)

Seçenekler kısmına "uid=1005" gibi bir girdi işini görecektir (yalnız bu
seçeneğin dosya sisteminin sahibini belirleyeceğinden dolayı dikkatli
kullanılmalı) , "gid" yi bir grubu o dosya sisteminin sahibi olmasını
sağlarsın.

Daha ayrıntılı bilgi için "man mount"

Kolay gelsin.

--
Erçin EKER
UIN     : 82166138

Born to use Debian

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part