[linux-baslangic] Re: NTFS Bolumu Mount Etmek

From: Erçin EKER (erc.caldera@gmx.net)
Date: Sat 29 May 2004 - 16:15:53 EEST

On Cts, 2004-05-29 at 15:25 +0300, Duygu Idemen wrote:
> Yanitiniz icin cok tesekkur ederim,dediklerinizi yaptim ve simdilik
> sorun cozuldu,otomatik mount ediyor su anda.Lakin normal kullanici icin
> yazma hakkini veremedim,hala erisim engellendi hatasi veriyor.Bir
> yerlerde yanlis yapiyorum gibi :) fstab'i asagidaki gibi degistirdim.
>
> /dev/hdb1 /mnt/windepo ntfs
> user,rw,exec,umask=000,nls=iso8859-9,uid=1005 0 0

uid değeri sahiplik hakkı vermek istediğiniz kullanıcının id'si
olacaktı :) yazmayı unutmuşum sanırım. /etc/passwd dosyasından bu hakkı
vermek istediğiniz kullanıcının uid'sini bulun.

Örn:

ATHENA:~# cat /etc/passwd |grep ercin
ercin:x:1005:1005:Erçin EKER:/home/ercin:/bin/bash

iki nokta işaretleri ile ayrılmış alanlar sıralarsak; kullanıcı adı,
şifrelenmiş parola, kullanıcı id'si (uid), grup id'si (gid), kullanıcı
adı ya da yorum, ev dizini, komut yorumlayıcısı.

> nls ve uid kisimlarini dogru mu yazdim (options olarak demistiniz) ve bu
> sekil bir yazimi mi olacak cok iyi bilemiyorum,cok yeniyim linuxte
> lutfen mazur gorun yanlis yapiyor isem.Olmadi aksama sitelere gireyim ve
> man dosyalarini okuyayim.

olsada man sayfasını okuyun ve okuyabildiğiniz kadar belge okuyun, bir
zararı dokunmaz :)

İyi akşamlar

--
Erçin EKER
UIN     : 82166138

Born to use Debian

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part