[linux-baslangic] Re: intel eth. kartı

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 11 May 2004 - 11:13:39 EEST

Selamlar..

Rh'i, RH gibi kullanmak makuldur diye dusunuyorum..

RH 7.x icin bu eth. otomatik taniniyorsa, bu is icin gerekecen module
aliasing yapilacaktir, redhat-conf-* tarafindan. Bu isin adresi ise
/etc/modules.conf dosyasidir. O Dosyaya bakarsak

alias eth0 e100

gibi bir satir gorebiliriz diye umuyorum. Iste oradaki "e100" e tekabul
eden bize gerekli olan modul. Modul isimlerinde cok fazla degisiklik
olmaz genelde. Ama eger, o modulun adini bilebilirsek konacak yeni
modulun adini tahmin etmemiz zor olmaz.

Bu arada, RH Yerine MDK 10, DEBIAN, GENTOO ve SlackWare gibi baska ve
bocek yuvasi olmayi siar edinmemis bir dagitim denemeniz daha iyi
olabilir gibi dusunuyorum..

Saygi ve sevgiler..
> merhaba,
> ethernet'inizi taniyan sistemde buyuk ihtimalle intel eth icin herekli
> modul ya cekirdege gomuslmustur ya da cekirdege modul destegi ile eklenmistir,
> ve zannimca bu destek rh9.0'da yok ki ondan calismiyor.
>
> peki simdi bu destegi rh9.0'a nasil verirsiniz? eger sansliysaniz iki sistem
> arasinda lsmod ciktilarina baktiginizda eth kartinizin adina benzer bir
> ada sahip modul yuklu olacaktir. iste aradigimiz modulu bulduk. bundan
> sonra yapmaniz gereken ayni modulu rh9.0'daki makinenize eklemek (bunun icin
> [...]

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin