[linux-baslangic] Re: intel eth. kartı

From: Volkan YAZICI (yazicivo@itu.edu.tr)
Date: Tue 11 May 2004 - 10:56:40 EEST

merhaba,
ethernet'inizi taniyan sistemde buyuk ihtimalle intel eth icin herekli
modul ya cekirdege gomuslmustur ya da cekirdege modul destegi ile eklenmistir,
ve zannimca bu destek rh9.0'da yok ki ondan calismiyor.

peki simdi bu destegi rh9.0'a nasil verirsiniz? eger sansliysaniz iki sistem
arasinda lsmod ciktilarina baktiginizda eth kartinizin adina benzer bir
ada sahip modul yuklu olacaktir. iste aradigimiz modulu bulduk. bundan
sonra yapmaniz gereken ayni modulu rh9.0'daki makinenize eklemek (bunun icin
ilgili bilgiye belgeler.org'dan ulasabilirsiniz).

eger sansiniz yaver gitmez ve lsmod ciktisi arasinda istedigimiz gibi bir fark
goremez isek bu su anlama geliyor demektir: eth kartinizi calistiran isletim
sisteminin cekirdegine gomulu sekildedir aradigimiz modul. bu noktada
/boot ve / dizini altinda *.config seklinde cekirdegin konfigurasyonunun
saklandigi dosyayi bulup, orada intel'e benzer bir isimle modulleri tarayip
ihtiyacimiz olan modulu bulmamiz gerekmekte. sonra islem gene yukaridakinin
aynisi...

tavsiyem ise guzel bir 2.6.5 indirip bunu kendinizin elle derlemesi yolunda
olacak. hem bu sekilde eth'inizi sorunsuz tanitmis olamakla kalmayip cekirdek
derleme esnasinda karsilasacaginiz sac yolduran problemler ile bayagi bir yol
almis olursunuz.

diger yandan soyle kotu bir ihtimalde var: rh9.0'da gelen intel modulu artik
kullandiginiz eth'i desteklemiyor olabilir (ki bu cok cok cok dusuk bir
ihtimal).

umarim yardimci olabilmisimdir
iyi calismalar

On Tue, May 11, 2004 at 10:19:50AM +0300, enginaar© wrote:
> Selamlar arkada?lar,
> Ge?enlerde elime 1 tane SCSI destekli, ?ift i?lemcili intel server board'u
> bulunan bir kasa ge?ti. Hemen kurdum RedHat 9.0'? onboard ethernet kart?n?
> tan?m?yor. RedHat 7.2 kurdum tan?yor. Fedora tan?yor. 9.0 tan?m?yor. Benim
> makinamda da asus board'da onboard sis chipsetli eth. kart? var, redhat 9.0
> onu da tan?m?yor. Y?klerken eksik bir?eyler mi yap?yorum acaba. Y?klerken
> de network ayarlar? yap?lan se?enekler ??km?yor zaten. RedHat 9.0 y?kl? bir
> server'?m olmayacak m? benim :((( ???

linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin