[linux-baslangic] Re: Linux makinadaki scripti uzaktancalistirmak??

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 11 May 2004 - 11:08:28 EEST

Selamlar..

Gene dar bakiyoruz Enver Hocam :)

bu tur bir gorev, periyodik yedeklemedir. Oysaki, ornegin onemli ve
kritik bir transaction oncesinde bir DB Veya tablonun yedeginin alinmasi
istenebilir. Bazen yedek alma baska bir surecin parcasi olabilir. Backup
ile elde edilen veri Restore ile baska bir sisteme tasinacak olabilir.
Periyodik yedekleme time-based bir yaklasim. Oysa yedekleme mesela,
atiyorum, her 100 kayittan sonra yapilsin gibi bir yaklasimla da
yapilabilir.

Aslinda Delphi ile uygulama yazip uzaktan onu backup etmek bir secenek.
Ama niyet iyi bir gunluk/haftalik/aylik vs. yedek almaksa, yedekleme
gorevini "diff" usulu yapacak bir mekanizma cok daha verimli olabilir.
Ornegin veritabaninda silinen kayitlar once isaretlenir, backup sonrasi
silinir vs.

Kisaca, genis dusunun, programcilik ufku genis olmayi gerektirir. Cozum
pesinde kosun. Tool pesinde degil. Neden yedeklemek istiyorsunuz?
Harddisk bozulursa sorusunun cevabi belki de "Make backup" yerine
"mkraid" olabilir. Hatta belki "Use replicated DBMS"...

Gerekler, istekler listesi hazirlayin. Gerekleri sizin gozunuzden
(programci gozu) degil kullanicinin gozunden degerlendirip "PDC"
tanimlarinizi koyun: "Problem Domain Components". Bazen bu bilesenler
birebir birer tool ile karsilanabilir. Ama "Solution Domain"i genellikle
cok parcalidir vede HIC (Human Interface Components), TMC (Task
Management Components) gibi bir sur ek gorevler cikarir. Iste burada bir
Task Management mevzusu ile karsi karsiyayiz. Task, "Make Backup". Bunu
nasil yonetecegiz? CEvabi bulunca CRON veya SMB arasinda tercih yapmak
isini HIC'e birakmak (Menu/Options/Backup Strategies dialog box) mumkun
olacak, daha usable, reusable ve hatta "easy-use" daha daha "flexible
and reliable" uygulamalar yazabilirsiniz.

Burada, taktigim konunun Delphi ile yedeklemeyi trigger etmek olmadigini
gene vurgulayayim.. Ama inanin ki hic alakasiz gorunen bir suru sorunun
cozumu ayni yol(lar)dan olabilir..

Saygi ve sevgiler..

> Cron varken böyle tek komutla yapılabilecek basit bir iş için Delphi'de
> kod yazmanın anlamı yok diye düşünüyorum.

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin