[linux-baslangic] Re: Ekran tazeleme hizini ayarlayabilecegimbiraraç var mi?

From: Bensan Sarper Sonal (bensansonal@linux-sevenler.org)
Date: Sat 08 May 2004 - 00:59:19 EEST

Merhaba,

Monitörüm açısından bir sorun olacağını zannetmiyorum zira öyle olsaydı
üretici firma kullanma kılavuzuna bu değerleri girmezdi... Öte yandan elde
etmek istediğim değerlerin daha üzerine çıkabilmekte monitörüm. Yani sınırın
sonuna ulaşmak istemiyorum zaten.

X işini bilir elbet... Benim derdim X'in mevcut debian kurulumumda bir
önceki debian kurulumundaki veya mandrake 9.1 kurulumumdaki X gibi
çalışabilmesi.

Diğer tavsiyeler için teşekkür ederim. 16 bit bu makinede benim için yeterli
olmakta gerçi. Metin işlerini bu makinama yığmaya çalışıyorum da...

50Hz ve katları konusuna gelince, bu satırları tavsiyenizden yola çıkarak
85Hz' de yazdım. Ve 100Hz'e geri dönüyorum şimdi...

Sırf denememiş olmamak için izledim bu yolu ve 100Hz'in daha rahat olduğu
sonucuna vardım diyebilirim. Aslında 800*600@120Hz konforunu yer darlığını
bir kenara bırakırsak hiçbir zaman hiçbir yerde yaşamadım diyebilirim...
Benim 100Hz'e ulaşmam garip bir bağımlılık olarak adlandırılabilir belki
de...

Monitörü ilk aldığımda (ki bilgisayarla tanışma dönemlerime denk gelir) 60Hz
yeterliydi... Zamanla 72Hz, 75Hz, 85Hz, ve 100 Hz gözlerim için kaçınılmaz
oldu. Monitörüm 100Hzin üzerine çıkabilmekte ama bir LCD alana kadar
monitörsüz kalma riskini alabilecek durumda değilim açıkçası :) Yoksa
büyüleyici ama 1024*768@120Hz de gayet rahat çalışmakta :)

Saygılarımla