[linux-baslangic] Re: Ekran tazeleme hizini ayarlayabilecegimbiraraç var mi?

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@belgeler.org)
Date: Sat 08 May 2004 - 00:12:13 EEST

Selam,

Teknolojik sınırlar, her sınırın sonuna kadar kullanılabileceği
anlamına gelmez. Bir sınır daha var. Bu frekansların ve çözünürlüklerin
çarpımı ile elde edilen ekran kartının ya da monitörün sınırlarını
belirleyen MHz cinsinden bir sınır. Bu sınır genelde 300MHz'i aşamaz.
X, çözünürlükleri tüm olası frekanslarla dener ve Üst frekansları tespit eder.
Bu sınırları zorlarsanız ya ekran kartını ya da monitörü kaybedersiniz.

X işini bilir. Fazla zorlamayın.

Renk derinliğini arttırın ve ekran renklerinizi düşük renk derinliklerinde
elde edilemeyen renklerden seçin. Bu kullanılan nokta sayısını arttırır
böylece göz daha az rahatsız olur.

Yüksek çözünürlükleri seçip dpi değerini arttırmak da bir çözüm.
Ben örneğin normalde 1024x768, 96 dpi olan ayarı, ekranı 1280x1024 ve 116 dpi ile
kullanarak gözü daha az rahatsız eden bir görüntü elde ediyorum.

Gözü rahatsız etmeyen frekanslar şebeke frekansının harmonikleri olmayan
frekanslardır. Bu bakımdan 100Hz rahatsız eder, çünkü 50Hz'in ikinci
harmoniğidir. 50 ile 100 Hz arasındaki her frekans iyidir.

Esen kalın,
Nilgün

Cuma 7 May 2004 22:32 sularında, Bensan Sarper Sonal şunları yazmıştı:
> Merhaba
>
> Identifier satırlarını sizin yolladığınız satırlar gibi değiştirince
> çözünürlük sorunu kısmen halloldu. Bendeki satırlarda sonda "0" yoktu.
> Başında Default ibaresi vardı...
>
> Ama ekran tazeleme hızı ve çözünürlük sorunları devam etmekte.
>
> Çözünürlüğü değiştirince aşağıdaki araç çubuğu yok olmakta.Tam olarak ifade
> etmem gerekirse 1152*864 de sistem açılınca örneğin çözünürlüğü 1024*768'e
> düşürmeye kalktığımda yeni çözünürlük alanına tüm masaüstünü uydurmak
> yerine 1152*864lük masaüstünün 1024*768lik herhangi bir kısmını alıp ekrana
> [...]

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin