[linux-baslangic] Re: hangi linux dagiti mi?

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Tue 24 Feb 2004 - 19:24:10 EST

    "AK" <a.kayaalp@denker.com.tr> wrote:

    A> ilginizi icin tesekkur ederim,
    A> kulaktan dolma birtakim bilgilerim vardi server icin
    A> debian yada slack gibi....

     Dagitim secimi kisisel tercih. Ben ornegin slackware ya da debian
    oneririm hep. Ama bir baska linux server baska bir dagitimi onerebilir.

    A> o zaman soylediginiz dogrultusunda yönetimi en kolay yada cabuk
    A> ogrenilecek linux dagitimi hangisidir diye sorsam.....

     Yonetimi kolay, ogrenmesi kolay bir dagitim, sisteminiz ile ilgili
    optimizasyonlari kendi kafasina gore yapar. Sizin asil hedeflerinizi,
    asil amaclarinizi bilmez. Sizin donaniminiza gore en uygun
    yapilandirmayi (misal 2 GB raminiz mi var, bunun ne kadarini userspace e
    ayirmak istiyorsunuz) bilmez.

     Eger amaciniz herhangi bir linux uzerinde calismanizi yapmak ise,
    mandrake kurup kullanin.

     Eger amaciniz "makinanizin hakkini vermek" ise, bu isi iyice ogrenin.
    Ne nedir ne degildir nasil yapilir biraz pisin.

     Ben "ogrenmek icin" biraz ekraninizdan gcc yazilarinin akmasi
    gerektigini dusunuyorum. Slackware gibi "kendin pisir kendin ye ama
    kafayi yeme gerek yok" bir dagitimin basina oturup iyice kurcalamali,
    linux a ve isleyisine (genel unix yapisina) hakim olmalisiniz. Pistikten
    sonra istediginiz dagitimin basina oturun, zaten o dagitimi adam
    edersiniz.

    --
     Onur Kucuk                                        Knowledge speaks,
     <onur@kablonet.com.tr>                            but wisdom listens