[linux-baslangic] RPM Paketleri hk.

---------

From: Gokhan Uye (gokhan.uye@omurga.com)
Date: Thu 19 Feb 2004 - 10:59:34 EST

    HErkese iyi calismalar oncelikle.. Redhat 9 yuklu sistemime bir yazilim
    yuklemeye calistigimda programin kurulum scripti expect paketinin yuklu
    olmasi gerektigini belirtti. Ben de buldum bu paketi ve development tools
    altinda bulunna bu paketi secerek yukleme islemine basladim. Ancak paket
    bagimliliklarini kontrol ettikten sonra bana krb5-libs 1.2.7-10 (krb5-devel)
    ve openssl 0.9.7a-2 (openssl-devel) paketleirnin bulunamadigini , bunlar
    yukleninceye kadar da secili paketleri yuklemeyecegini soyluyor. Bu
    paketleri normal add/remove icerisinde aradim ama bulamadim. daha sonra
    1.Cd'yi taktim ve rpm dizini icerisinde soz konusu iki paketi buldum..
    yuklemek icin sag klik ve install packages secenegini sectigimde basliyor ,
    aket bagimliliklairna bakarken pencere kapaniyor ve bir daha bir hareket
    meydana gelmiyor. Daha sonra sistem loglarinda ki RPM loglarina baktim ve
    soz konusu paketlerin kbr icin olaninin 10 yerine 14 openssl icin olnain da
    2 yerine 20 son numarali paketleri yuklu zaten sistemde. Bu arada sistemin
    auto updatelerinin hepsi tamamlanmis durumda. yani guncelelmeler bundan
    dolayi yapilmis olabilir. Ancak deigim gibi benim sectigim paketleri
    (add/remove bolumunden) yuklerken bu paketlerin olmadigni ve yuklememi
    soyluyor. bu konuda yardimci olabilecek arkadaslar varsa cok sevinirim

    Tesekkurler

    Gokhan UYE