Re: [Linux] klavye sesimi mouse sesimi ?

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Sun 12 Dec 2004 - 09:55:14 EET

On Sat, 11 Dec 2004 18:00:43 +0000
 "Orkun Unalan" <orkunalan@hotmail.com> wrote:
> Simdi arkadaslar burada yazdiklarimiz belki program
> gelistiricilerinde kulagina gidiyor diye bazi sorulari sorup ,
> kurcaliyorum ... Yoksa klavyeyi bakmadan hizli kullanan birisiyim .
> Bilgisayarin herseyini kullanmayi cok severim ... Fakat burdaki
> klavye sesimi mouse sesimi esprisi aslinda sunu ifade etmek istiyor .
> Klavyede yazarken bazi seyler onceden bilmeniz gerekiyor .

Evet, dogru.
* iletisebilmek icin, oncelikle ortak iletisim 'dilini' _ogrenmek_
gerek.,
* okuyabilmek icin de oncelikle ortak alfabe ciziklerinin anlamini
_ogrenmek_ gerek,
* bilgiyar kullanmak icin de bunlarin uzerinde ilave birkac sey de
_ogrenmek_ gerekiyor [ne yazik ki].

Velhasil, ogrenmenin yolculugu klavyeye dokunmaya baslamadan cok once
baslayan bir yolculuk..

aklima gelmisken; makintos kullandigim zamanlarda, programcinin ilgili
yerlere yerlestirdigi secenek/menu/kutucuk sayisi ile sInIrlI bir
kullanim alaniyla sinirlandirildigim hissine kapilmistim.
Konsol ile 'ozgurluk' teneffus ettigimi dusundum..

Yoksa gnome, kde ve xfce pek de guzel olanaklar sunuyor..
Ustelik herkes yogurdu sekerli sevmeyebilir.. ustunlukler ile
tercihleri artik karistirmasak diyorum.

derken, simdi biz sohbet faslina gecmis gibi olduk.

soru neydi unuttum.
is artik zevklere ve tercihlere gidiyor gibi..
isterseniz bu konuyu kapatalim. Herkes bildigi gibi kullansin.
Ve sadece onumuzdeki sorunlari asmak icin yardimlasmaya bakalim.
Pardon unutmadan ekleyeyim: ben sadece siradan bir 'kullaniciyim'.

Son olarak: klima ornegi, bana gore tam anlamiya 'tesbihte hata'ya
ornek olabilecek bir ifade olmus... klavye kullanmak 'geri/ilkel' gibi
algilanmis.. Peki oyle olsun... bunu da tartismak anlamsiz [nokta].
 Ornegin ben 'geri'yi tercih ediyorum :-))

kisisel tecrube, dusunce ve onerilerimdir..

sevgi/saygilarimla,

suleyman
saydin@anadolu.edu.tr