Re: [Linux] klavye sesimi mouse sesimi ?

From: Umit Bozkir (bozkiru@bunalmis.com)
Date: Sun 12 Dec 2004 - 00:46:59 EET

 Selam.
Cts, 2004-12-11 tarihinde 18:00 +0000 saatinde, Orkun Unalan yazdı:
-------kesildi-----
> Klavyede yazarken bazi seyler onceden bilmeniz
> gerekiyor .

 Bu onceden bilinmesi gereken dedigimiz "seyler"in program oldugunu
unutuyoruz heralde.Kabaca konsolda calismak icin programin ismini bilmek
yeterli.
> Mesela Terminali actin , hakkaten harika seyler yapabiliyormussun ,
> windowsta pek yok boyle seyler , disardan yukleme bi kac programla
> yapabiliyorsun .
 Lutfen boyle genellemeler yapmayalim.Bugun bircok kamu kurulusunda
kullanilan uygulamalar mouse kullanmayi gerektirmiyor.Hatta yeni
ihalelerle cicili-bicili hale getirilen uygulamadan hem performans
acisindan hem mouse kullanmanin getirdigi zorluklar acisindan personelin
memnun olmadigini gorebilirsiniz.Sizin bilerek ya da bilmeyerek
soylediginiz terminal kavramina ise kamu kurumlarinda kullanilan Windows
ekranlarinda gormek mumkun.Orada insanlar klavyedeki pencere tusundan
cok F2,F9,F10,F12 gibi tuslara asinalar.
> Ama sorun linuxta o yapabileceklerini onceden ogrenmen
> gerekli . Bunu asmanin yoluda mouse kullanmaktan geciyor cunku bi yere
> tikliyorsun pat karsina bir menu geliyor , ordaki seceneklerden birini
> seciyorsun , pat bi menu daha geliyor , düsünüyorsun hangi secenek acaba
> diye ... sonra orda help isareti goruyorsun , tikliyorsun bilgi alip devam
> ediyorsun . Bukadar basit . Simdiye kadar bisey bilmek zorunda kaldim mi
> mouse kullanirken , hayir !!! olay burda yatiyor iste , kullanim kolayligi
 Bu satirlar Apple firmasinin reklam brosurlerinden alinti gibi?Sanki
konsol tabanli uygulamalarda "help,hints,tips" gibi ozellikler yok?
Insanlarin ogrenmesi icin sanal/gercek kitaplar,belgeler yok.Hem zaten
bilgisayarin basina zeka seviyesini olcmeye calistigimiz orangotani
oturttuk.

> ... Hah sen ustasi olmussun , komutlarla ugras ... Ama izin verde normal
> kullanici sicak havada elini sallayarak serinlemeye calismasin KLiMA varken
 Uslubunuz gercekten dusundurucu.Sanki bir tarafta deliler kendi
kendilerine konsoldu,komuttu tirmalarken diger yanda ugrasmak
istemeyenler mousela cift tiklayip keyiflerine bakiyorlar.Boyle bir
durum yok.Yeri gelir komutla-konsolla isinizi gorursunuz,yeri gelir cift
tiklarsiniz.Bunun onceligini ve gerekliligini sartlara gore siz
belirlersiniz.

> ps : Oneri ve yardimlar icin tesekkürler ...

 Yazilarinizda noktalama isaretlerine,uslubunuza ozen gosterin
lutfen.Bazi yazilariniz linux-sohbet listesine daha uygun gorunuyor.

 Genelde "hangi Linux" sorusu geldiginde Mandrake onerilir ama sizin
sorunuz "Son model Linux hangisi" olduguna gore herhangi bir dagitimi
kurmadan once su baglantilara goz atmanizda fayda var:
http://cekirdek.uludag.org.tr/~meren/belgeler/dagitim_belgesi/dagitim_belgesi_single_html/
http://sss.linux.org.tr/
http://www.linux-sevenler.org/sss_yeni_baslayanlar
http://www.belgeler.org/