[linux-baslangic] Re: YNT: Neden Microsoft NT, 200x, XP kullanmıyorum?

From: Umit Bozkir (bozkiru@itu.edu.tr)
Date: Mon 05 Apr 2004 - 01:00:14 EEST

 Yok bu boyle olmayacak ama olaya tek tarafli bakan sadece biz
degiliz.Bill Gates,Linux aklina her geldiginde hakaretler
savuruyor.Roportajlarda "Kodu size vereyim,ne yapacaksiniz?"
diyor.Insanlarin zekalariyla alay ediyor.Steve Ballmer (kendini zeki sanan
adam) tum camiaya neredeyse kufur ediyor.Tek bildigi "vahsi kapitalizm
kurallari" olan bu adam USA nin kominizm hassasiyetine vurgu yaparak
yapilanlari carpitmaya calisiyor.Bu kadar olaydan sonra "ben sistem ayirt
etmem" deyip isin icinden cikamam.Bu gun Linux un 3-5 eksiginden
dolayi tam anlamiyla Linux kullanmayan insanlar,yarin GNU/Linux
ezici oldugunda da Linux kullanacaklardir.Benim anladigim GNU felsefesinde
boyle bir mantik yok.Hazirciliga zaten tahammulum yok.Bir de bu...
Tamam siz sistem yoneticisinizdir,"ha!" deyince platform degistiremiyorsunuzdur,
"egitim sarttir",para yoktur vs ,sizi anlarim ama evinde oyun ihtiyaci disinda
internet ve ofis icin PC kullanan insanlarin "zor" demesini cok fazla
ciddiye almiyorum.Cunku islerine gelince "zor" dedikleri sistemi ogrenmek icin
goz-kulak 4 oluyor.Sabah kalkmakta zor,saati kurup biyolojik saatinden dolayi
saate gerek duymayan kalkan oldugu gibi 3-4 farkli saati farkli farkli
yerlere koyup uyandirma servisine kayit birakanda cok.
Yani buradaki saldirganlik (ben ozellikle bu saatlerde MS icin cok
saldirgan yazilar yaziyorum) oyle sanildiginin aksine bir kin degil.MS
ortaligi bulandirmasin,kerizleri dolandirmasin burada durup dururken kimse
birsey demez."Ticarettir..." derler.
Windows bolumu olayi kisisel bir durum bunu bir topluluga mal etmeniz cok
yanlis.Zaten boyle bir arastirma yapilsa hangi kistasa gore yapilacak
ki?Windows herhangi bir anda herhangi bir sebepten
gerekebilir.Izlemediginiz bir film konusunda nasil yorum
yapabilirsiniz?Dinlemediginiz bir muzik icin ne kadar uzun surer
konusmaniz?Hayatinizda gormediginiz bir insan icin hangi duygulara sahip
olabilirsiniz?Peki ya tam tersi olursa?"Kullanmadan bilinmezki...
Windows bilmemek,Windows bilmek" bunlari MS bile dogru duzgun aciklayabilmis
degil.Sertifikalarin durumu hala oturamadi.Piyasada bir suru sertifikaci
turedi.Patronlar konusunu daha cok tartisabiliriz.Konu Linux degilde ekonomi
olsaydi keske.Patronlar uzaydan para beklemektense (gercekten mars arastirmalari
ciddi ciddi artti.Ya cikarsa?) maliyetleri azaltmanin yollarini aramaktalar.
Bu donemde "GNU/Linux" diyenin elinden tutuyorlar:)Evdeki bilgisayara "denemek
icin,hava atmak icin,ogrenmek icin vs icin" Linux kuran cok.Onlarin
yaptiklari dahada acayip ama Windows a toz kondurtmuyorlar ama gizli gizli
isi kapmaya calisiyorlar.Biz en azindan hakli oldugu yerde Windows a
hakkini veriyoruz ya onlar..?
GNU/Linux bedava degil,Ozgur.
On Sun, 4 Apr 2004, Mehmet Buyukozer wrote:

> Gecen sene Yildiz Teknik Universitesinde duzenlenen Penguen senliklerine
> katilmistim ve ayni burda olusan atmosfer orada da vardi. Windowsculara
> karsi linuxcular. ama isin garip tarafi Windows tarafina durmadan
> assagiliyan ve onlari adam gibi sistem bilmemekle, gercek bir isletim
> sistemi kullanmamakla vb seylerle suclayan veya en azindan polemige giren
> taraf Linuxcular oldu. Ben kendimi ikisiyle de bagimli olmayan birisi olarak
> goruyorum. Ben bilgisayar kullaniyorum, linux yada windows farketmez
> diyorum.Ama mevcut linuxcularin %80'i (bununla ilgili de bi arastirma yapin
> [...]

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin