[linux-baslangic] Re: VirusBuster QMail 553 Problemi

From: Serdar ŞANAL (serdar@istas.com.tr)
Date: Sun 04 Apr 2004 - 11:10:47 EEST

Merhabalar

Bu sorunu Local Network teki makinalar icin vbmailshield.conf dosyasini
asagidaki gibi duzenleyerek cozerbilirsiniz.

xxx.com.tr; *; incoming;
*; 10.0.0.0/24; outgoing;

Burada xxx.com.tr alan adiniz 10.0.0.0/24 de local aginizin ip blogu.
Degerleri kendinize gore degistirin. Bu sekilde alt alta tanimlamalar
yapabiliyorsunuz. Is gezici kullanicilara gelince biraz karisiyor. Eger
disaridaki kullanicilarin ip adresleri static ise local network e =
yaptiginiz
gibi tanimlamalar yapip o ip adreslerine relay izni verebilirsiniz. Eger
dinamik ip kullaniyorlarsa 2. bir makinaya sadece smtp relay hizmeti =
verecek
bir qmail kurup, e-mail' leri o sunucu uzerinden gondermelerini =
saglamaniz
lazim.(En azindan benim bulabildigim tek cozum bu, degisik oneriler =
varsa
dinlemek isterim). Biraz acarsak; su anki makinaniz aynen kalacak, 2. =
bir
qmail kuracaksiniz. Gezici kullanicilar icin smtp server adresi bu =
serverin
ip adresi olacak. Bu 2. kurdugunuz qmail kullanici veritabani olarak 1.
serverinizdeki (mysql kullandiginizi varsayiyorum) kullanici =
veritabanini
kullanacak. Boylece 1. server a bir kullanici eklediginizde 2. server de =
bir
islem yapmaniz gerekmeyecek.

2. bir cozum olarak da pop before smtp denenebilir. (Ben =
calistiramamistim).
Eger daha iyi bir oneri gelmezse ayrintilarda yine yardimci olabilirim.

Kolay gelsin...

t=3Dunsubscribe"> tiklayiniz</a>
>=20
> Not : Bu e-posta Istas Bilgi Islem Merkezi tarafindan=20
> VirusBuster AV yazilimi ile virus taramasindan gecirilmistir.
>=20
>=20

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin