[linux-baslangic] Re: VirusBuster QMail 553 Problemi

From: Kemal M. Ergur (kemal.ergur@gtkbilgisayar.com)
Date: Sun 04 Apr 2004 - 03:07:34 EEST

On Sat, 2004-04-03 at 23:39, Sumer Eskicioglu wrote:
> Merhaba arkadaşlar bir sorunum var cozemedim yardimci olursaniz sevinirim.
> DMZ bolgesinde bir qmail sunucum var ve uzerinde virusbuster kurulumunu yaptıiktan
> sonra disardan mail almada bir sorun yasamiyorum fakat iceriden disariya mail
> gondermeye calistigim da 553 sorry, that domain isn't allowed to be relayed thru
> this MTA (#5.7.1) bu hatayi aliyorum qmail outlook larda My outgoing server
> (SMTP requires authentication isaretliyken mail gonderiyordu fakat virusbuster
> kurduktan sonra bana sifre sormaya basladi sifreyi dogru girmeme ragmen mail
VirusBuster default olarak SMTP relay server mantigi ile calisir. Bir
baska deyisle SMTP AUTH yaptiramazsiniz. Bunun istisnasi paketin
icerisinde gelen readme dosyalarinda da yazdigi gibi sandwich mechanism
adi verilen yontemdir. Bu yontemde MTA'nizin portunu 25'den kaydirmaniza
da gerek kalmaz.

> gonderirken 553 hatasi aliyorum virusbuster kurulumunu yaparken adim adim kurdum
> ve hic bir hata mesaji almadan basariyla kurduguma inaniyorum fakat bu sorunla
> karsilasinca canim SIKILDI biraz.

Bu kadar SIKILMAYIN, bir cozum buluruz.

> System Redhat 9 uzerine qmail-toaster paketleri ile kurulmustur. Uzerine ise
> virusbuster programi kurulup qmail de port SMTP'den 2525 olarak degistirilmistir.
> telnet ile 25 ve 2525 baglanabiliyorum bi sorun yok gibi mail almada da bir
> sorunum yok

Bu gayet dogal. Zira disaridan size gelen mailler, sizin MTA'nizin
sorumlu oldugu posta sunucusunda son buluyor ve MTA'niz da kendisine ait
mailleri kabul etmek icin herhangi bir kimlik dogrulamasi talebinde
bulunmuyor.

> ama gel gelelim sirket icinden disaridaki bir e-mail adresine mail
> gondermeye calistigimda

Iste bu durumda mesajin alicisi, sizin MTA'nizin domainleri arasinda yer
almiyor, bu takdirde posta sunucunuzun bu iletiyi relay etmesi
gerekiyor. Bunu yapabilmek icin de kurulumunuza gore kimlik dogrulamasi
isteyebilir.

Bu konuyu konumum itibari ile ozelden yazismayi tercih ederim. Sorununuz
cozulunce arsiv olusturmasi amaci ile listeyi bilgilendirebilirsiniz
isterseniz.

--
Kemal M. Ergur <kemal.ergur@gtkbilgisayar.com>
GTK Bilgisayar

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part