[linux-baslangic] Re: gentoo linux

---------

From: ediz (eatar@tr.net.tr)
Date: Sat 31 May 2003 - 13:26:49 EEST

    On Saturday 31 May 2003 01:24 am, you wrote:
    > Sorular?mdan birini geri ald?m linux 34 te gentoo var (cehalet
    > bendeymis, galiba bir bu gentoo =E7ok bilinen bir s=FCr=FCmse =E7ok g=FCl=
    ecem
    > oturup anlatt?m size iki saat :) )

    Ben ilk surumunden beri (1.0) kullan=FDyorum ve gayet memnunum.
    Portage gercekten cok basarili bir paket yonetim sistemi.python dili=20
    kullanilarak yazilmis olan bu sistem gercekten butun sistemi en son guncel=
    =20
    durumda tutabiliyor.Paketler arasinda ba=F0imlilik sorununu kendi cozuyor=20
    boylece herhangi bir paket yuklemeye calistiginda once gerekli paketleri=20
    yukluyor sonra istedigin paketi.Burda sunu ac=FDklamak gerekir , butun pake=
    tler=20
    internetten kaynak kod olarak indirilip kendi makinanda derleniyor.Buda iyi=
    =20
    bir optimizasyon sagliyor.Benim kullandigim en hizli dagitim diyebilirim.
    =46akat bunun da bir bedeli oluyor , Zaman .=20
    Oncelikle butun paketler internetten tek tek indiriliyor , buda cok zaman=20
    al=FDyor , sonrada bunlari tek tek derliyor ( bir nevi LFS gibi ).
    Benim makinamda ( kablonet internet baglantisi , amd xp2400 ) yaklasik iki =
    gun=20
    suruyor.( tam bir sistem X kde,gnome ve cesitli programlar).

    Da=F0itimi kurmak biraz caba istiyor.Di=F0er da=F0itimlar gibi cd lerle olm=
    uyor.Bazi=20
    islemleri sen yapmak zorundasin ve bunun icin biraz linux bilgin olmasi=20
    gerekiyor.Fakat kurulum dokumantasyonu cok iyi ve adim adim takip edersen b=
    ir=20
    problem cikmaz.Yalniz onemli bir nokta cekirdegi kendin derliyorsun.Bunun=20
    icin cekirdek derleme islemini ve sisteminin donanimini iyi bilmen gerekiyo=
    r=20
    ve emerge -u world cekirdek haric herseyi update eder.Cekirdegi sen yine=20
    kendin derlemek zorundasin.
    =20
    Sistem y=F6netimi gayet kolay.Ama redhat yada Mandrake gibi bir grafik aray=
    uzlu=20
    denetim merkezi yok.Hersey dosyalarda duruyor ve bir metin duzenleyici ile=
    =20
    gayet kolay hallediliyor.Diger dagitimlarin aksine hersey olmasi gereken=20
    yerde :-)

    Umarim yardimci olmustur.Baska sorun varsa seve seve yanitlarim.
    iyi calismalar