[linux-baslangic] Re: Türkçe problemi

---------

From: Kerem Can Karakaş (karakask@itu.edu.tr)
Date: Thu 29 May 2003 - 21:44:46 EEST

    Yok benim durumumda bu değil sorun çünkü win 98tr ve ing makinadan da
    (mobilite internet kafe malum) aynı işi yaptım bir sorun olmadı.
    sorun bir sadece rh 8.0 (itü) ve mandrake 9.1(ev) bilgisayarlarda oldu.
    Diğerlerinde olmadı.
    Sizin probleminizde ise 2000 için varsayılan(default) çevresel ayarlarda
    türkçe yazmaz ise sorun olabilir.(ewde 98, xp ya da 2000 yok o yüzden
    işyerindeki 2000de dikkatlice bakıp ayarla ilgili daha fazla bilgi
    verebilirim)
      SULEYMAN AYDIN wrote:
    On Thu, 29 May 2003 02:27:50 +0300 Kerem Can Karakaş <karakask@itu.edu.tr>[1]
    wrote: Merhaba, sanirim win2000 icinde bazi font sorunlari var ve sorun
    win2000'den kaynaklaniyor olmali [linuxdan degil]. Cunku; win98 ve nt4.0'dan
    aktarilan tum dokumanlardaki turkce karakterler win2000'de bozulmus olarak
    karsima cikti ve halen cikmaya devam etmekte.. bu sorunun kesin cozumunu
    biliyorsaniz bana da haber verin. ben simdilik find/replace ile halletmeye
    calisiyorum!. suleyman saydin@anadolu.edu.tr[2] Mandrake 9.1 kullanmaktayım,
    Windows 2000 üzerinde de çalışması gereken crossplatform php ve phyton
    kodlarım var. Windows 2000 sunucudan aldığım kodları (HTML+[php | phyton])
    linuxda kedit gedit gibi programlarla (ikisi ile de dendim) Türkçe karakter
    problemi yaşadım. Bu problemi açarkan karakter seti vererek hallettim. fakat
    kayıt ettikten sonra bu sefer windows 2000 üzerinde problemlerim var bu
    aradawindows 2000 bir makinadan fontları aynen alıp mandrakeye kurdum. Acep
    ne gibi bir çözümüm olabilir? -- "There are 10 types of people in this
    world.Those that understand Binary, and those that dont".

    -- "There are 10 types of people in this world. Those that understand
    Binary,and those that dont".

    --- Links ---
       1 mailto:karakask@itu.edu.tr
       2 mailto:saydin@anadolu.edu.tr