[linux-baslangic] Re: egitim almak ya da almamak

---------

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Thu 08 May 2003 - 13:32:21 EEST

    On Thu, 2003-05-08 at 08:54, Mert Derman wrote:
    > Istanbuldaki seminerde ve daha oncesinde birkac yerde linux egitimi
    > tanitimlari gordum. Aklimdan katilmak ve ogrenme surecimi =
    > h=FDzlandirmak gecti ancak bu dogru olur mu bilemedim?
    > Sanki isin dogasina aykiri gibi duruyor.

    > Yoksa ilk hareket icin biraz ivme kazandirmaya mi ihtiyac var?

    > Kisacasi linux egitimleri hakkinda ne d=FCs=FCn=FCyorsunuz...

    Merhaba,
    Ben Pro-G firmasinin (http://www.pro-g.com.tr) egitimlerinde aktif
    olarak gorev ustleniyorum; hangi tarafta oldugumu bilmeniz icin
    yaziyorum...

    Teknoloji egitimleri konusundaki ikileminizin yersiz oldugunu
    dusunuyorum; bence konu son derece acik:

    Derinlemesine ogrenmek yalnizca okuyarak ya da kurs alarak
    ulasilabilecek bir hedef degil. "Ben bu konuya hakimim" diyebilmeniz
    icin uygulamasini yapmaniz; yaptiginiz uygulamalar ile deneyim
    kazanmaniz (cikan problemler, yazilmamis/anlatilmamis konular ile
    karsilasilmasi) gerekli ve sarttir.

    Bu baglamda, kurs almadan, yalnizca okuyarak ve kendi kendinize
    calisarak da ogrenme surecini (pratik yaparak deneyim kazanabilecek
    vakti de ayirdiginiz takdirde) calistirabilirsiniz.

    Ancak buradaki anahtar sozcuk "vakit"; ancak yeterince vaktiniz varsa
    kendi kendinize calisabilir, ogrenebilirsiniz.

    Teknoloji egitimlerinin ana hedefi kisa surede konsantre bilgiyi ve
    kismen de deneyimi kurs katilimcilari ile paylasmaktir. Bizim
    kurslarimizdan birisinde 20 saatte ogrenebileceginiz bilgileri sizin
    okuyarak ogrenebilmeniz icin (bence) en az 100 saat gereklidir; kursta
    kafaniza takilanlari sorup hizla yanit alabilirsiniz. Egitmenler,
    analojiler ve ornekler ile anlamanizi kolaylastirmaya calisacaktir.

    Teknoloji zemini hizla kaydigi ve biz teknoloji ile calisanlarin surekli
    egitim ihtiyaci nedeniyle kendi kendine ogrenme genellikle daha da yavas
    bir surec olarak gelisiyor. Bizim sektorde calisanlarin pek cogu, is guc
    pesinde kosturmaktan kendini gelistirmek icin yeterli vakti ayiramiyor.

    Kurslar, parasi sizin ya da firmaniz tarafindan odendikten sonra,
    katiliminizi kendi-kendinize garanti ettiginiz icin zorunlu vakit
    ayirilmasini, ayrilan vaktin etkin bir bicimde kullanilmasini sagliyor.

    Ben, pek cok durumda, isiniz icin ogrenmeniz gereken "buyuk" konularda
    egitim alinmasinin maliyet-etkin bir yontem oldugunu dusunuyorum.

    Linux egitimlerini isiniz icin kullanmayacaksaniz ya da ziyadesiyle
    vaktiniz varsa, egitim almayabilir ve paranizi harcamayabilirsiniz.
    Ancak kisa surede tamamlamaniz/baslamaniz gereken bir projeniz/isiniz
    varsa egitim alarak hizlanmak kadar pratik/etkin bir cozum de
    dusunemiyorum.

    Calaklavye yazdim, dileyenler olursa bu konuda bir tartismayi
    surdurebiliriz.

    selamlar, iyi calismalar.

    --
    Burak DAYIOGLU
    Phone: +90 312 2103379      Fax: +90 312 2103333