[linux-baslangic] Re: !!!!!!!!!!!!!

---------

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 07 May 2003 - 12:00:27 EEST

    Selamlar..

    06 May 2003 22:49 EEST tarihinde yazmışsınız:

    > bakın ben sadece emeğe saygılı olun dedim adamlar o kadar yapmış bi internet connection sharing checkbox a tick koymakla çoğu iş halledlşio

    İste bu tur duzeneklere, isin icin belli bir kural koymayan, kendinden bir sey vermeyen duzeneklere "dumb", "dummy" Turkce olarak da "aptal" denir. Bu aptal paylasimdir. Bu herhangi bir iyilestirme vs. yapmadan gelen paketleri NAT edip gonderir. Yoksa burada ben olsam, dangalak terimi daha cok severim.

    Bilmem anlatabildim mi ?

    > bu linux üzerinde 5 satır komuttan oluşuo

    Bu bes satirla, son derece kurnaz olabilecek Linux ile paylasimi, aptal modunda calistirisiniz.

    > ayrıca ben windows hayrenı deilim linux a yeni başladım sadece düezeneye filan aptal demeleri bana koyuyo biz burda clientlar kolaylık çeksin die windows kuruoruz kimse linux bilmediği için bi sekretirin bilgisayarına linux mı kurarsınız windows u mu bu kadar kullanıcı kolaylığı olduğu için ben windowsu savundum

    Evet, koyariz. Ve de koyduk gecenlerde. Ha bumu dedi. Outlook yerine evolution'u acti. Isini yapmaya devam etti. Bilgisayar hizlanmis oldu tek tepkisi.

    > siz de yok çok sıkıntı çektim bööle oldu filan diosunuz yaa ben zaten geberiorum burda windows 2000 advanced server 2-3 ayda bi çöküo ben napiim

    Soyledigimiz gibi, insanlarin mazosist olma, sigara icme gibi dokunulamaz haklari bakidir.

    > o kadar kullanıcı restore et onu yap bunu yap kolay mnı sanıosunuz sadece kullanımı kolay die windows kullanılıo hee ben bundan şikayetçimiyim deilim ama lütfen birisi yaptığı zaman aptal demeyin sözüm ise sayın Köylüye idi siz zaten aşırı linux hayranı bi insanısınız objectif bakın bi beni anlarsınız ne demek istediğimi

    Ben yeterince objektif baktigimi dusunuyorum. Siz daha Windows deyince "Hi ? Ne ki o ?" derken, ben Windows'u hacklemeye ugrasiyordum. Windows size sadece kolay gorunur. Kolay molay degildir. Windows'u anlamak icin 6 TB (Terabayt, yaklasik 3-4 kutuphane eder) bilgiyi hazmetmeniz gerekir. Sizce neden Windows 900 MB footprint'e sahipken, ayni captaki Linux sadece 60MB tutuyor ?

    Windows kullanicilarinin Linux'a gecince tek sorunlari Linux icinde Windows aramak olur.

    Bakin size bir ornek. Acin desktop'u. 3-5 ikon koyun. Birine excel, digerine word vs. deyin. Oturtun elemani basina arada fark bile goremez. Daha 1-2 hafta once yaptik. Eleman tikladi. OOcalc acildi. Taklifi yazdi. Yazdir dedi.. Hepsi bu. O gune kadar sadece fotokopi olarak kullandiklari toshiba yazip cikardi kagidi ve "Ohh, sekretere yazicin acikmi demekten kurtulduk demek" diyerek Linux'u daha cok sevdi. Bir digeri, KDE'nin penguenli wallpaper'ina hasta oldu ve her sey bitti..

    Linux cogu zaman Windows'tan cok kolaydir. Inanmazsiniz ama oyledir. Eger derdiniz kuralsiz, accelerator'suz vs. aptal bir paylasim koymaksa bunun icin mesela mandrake kullanabilirsiniz. Onda da bir sihirbaz var, aynen bir tiklamayla yapiyor o isi, "aptal" olarak.. Biz niye yeni baslayanlara Mandrake diyoruz ki ?

    Zamaninda bir arkadas wvdial ile TTNET'e nasil baglanirim diye sormustu. Doruk'ta, "stupid mode = 1" eklayin demisti. O arkadasta "Siz bana aptal diyemezsiniz" diye cikismisti. Olayin, smart (kurnaz) calisan wvdial'e aptal davranip baglantiyi anlamaya calismamaya zorlamak demek oldugunu anlatincaya kadar ugrasmistik.

    Her sektorun kendi jargonu vardir. Bizde de veri islemeyen, karar vermek durumunda olmayan sistemlere aptal denir. Konu bu kadar basit aslinda.. Ama siz farkli bir psikoloji ile kendinizi hayatinizi guzellestirdiginize inandiginiz windows'u savunmak konumunda hissediyorsunuz. Bunu gidip arastirdim. Insanlar kendi asagilik komplekslerinden, "bir sey bilmez, anlamaz olmak" korkularindan kurtulmak icin sizinki gibi davranislara girmeye basliyormus. Yani, siz bu internet nasil paylasilir vs. bilmiyorsunuz. Isin tekniginden hic haberiniz yok. ama Windows parasini odemeniz kosuluyla size bunu yapiveriyor. Sizde bu sayede bu konuyu anlamiyor olmanin verdigi kompleksten kendinizi siyiriyorsunuz. Sanki isi biliyormus gibi hissetmek istiyorsunuz. Biriside cikip "kral ciplak" dediginde, kralinizi savunmak durumuna geliyorsunuz. Buna yaltakcilik deniyor.. Bu sadece Windows konusunda vs. degil, hemen her yerde goruluyor.

    Bu halden kurtulmanin yolu, kralin eteginin altina saklanmak degil, oturup ogrenip kendi capinizda kral olmaktan gecer. Bizim size bir gicigimiz yok. Bill Gates bir ticaret erbabidir. Windows'ta bir ticari urun. Basarisi ortadadir. Suphesiz bu nedenle de kendi alaninda en iyisidir. Linux ise kullanicilarinin kullanmak icin yazdigi, basagritmayan, can yakmayan, calisan vede calisan bir sistem arayisinin urunudur. Linux'ta bu acidan bakinca kendi alaninda en iyisidir. Bu nedenle oturup Linux ve Windows mukayesesi yapmak bos istir.

    Saygi ve sevgiler..

    Saygi ve sevgiler..