[linux-baslangic] Re: !!!!!!!!!!!!!

---------

From: A. Murat EREN (meren@comu.edu.tr)
Date: Wed 07 May 2003 - 10:51:41 EEST

     Merhabalar,

     Hakettiklerinden fazla para kazandiklari kesin!

     Türkiyenin bu ekonomik kosullari altinda, yurtdisina her yil kacan milyarlarca dolarin bir kismi da, alternatifi kesinlikle daha kaliteli ve kolay olan bir isletim sistemi icin, microsofta gidiyor.

     Türkiye'de alternatiflerinden haberdar olup da herseye kulaklarini kapatan, microsofta para akitan insanlar var. Ote yandan, herseye kulaklarini kapatip microsoft urunlerini lisanssiz kullanan insanlar da var. Birisi, türkiyeden kazandigi parayi disariya akitiyor, digeri de onurundan ödün veriyor, hirsizlik yapiyor bence.

     Keske Linux Senliginin II. günündeki basari öyküleri seminerinde olsaydiniz da Marmara Universitesinin, Canakkale Onsekiz Mart Universitesinin basari hikayelerini dinleseydiniz. Acik kaynak kodlu yazilimlar kullanarak, yazilim masraflarini donanim alimina harcayan ve kullanicilarina daha kaliteli hizmet veren bilgi islemcileri duysa idiniz.

     Microsoft babanizin mali mi ki onu burada, Türkiye'de savunuyorsunuz, sadece insanlar dogrulara biraz daha yaklassin diye hicbir karsilik beklemeden senliklerde, seminerlerde ter akitan insanlara 'emege saygili olun' diyorsunuz? Ben Linux'u heryerde herkeze karsi savunurum, cunku Linux benim babamin mali (acin GPL lisansini, GNU felsefesini okuyun); ve ben babamin mailni korumak icin aptal demissem onu savunmak size mi düser? Bill amcam olarak bahsettiginiz kisi de Linux'a salak desin. Bill Gates gercekten amcaniz degilse, birakin ne yaptigini bilmediginiz insanlara emek, saygi gibi konularda akil-fikir vermeyi.

     Aslinda bu tip cahilce yaklasimlara listelerde cevap verilmesini tasvip etmiyorum ve ben de su anda tasvip etmedigim bir sey yapiyorum. Sinirden ellerim titredi :(

     Herkeze sevgi ve saygilar.
     A. Murat EREN
     meren@comu.edu.tr
     http://wolf.comu.edu.tr/~evreniz/