[linux-baslangic] Re: !!!!!!!!!!!!!

---------

From: Mustafa Özbakır (mozbakir@deba.com.tr)
Date: Wed 07 May 2003 - 10:15:15 EEST

    Kullan=FDm kolayligi konusunda da yanlis dusunuyorsunuz.Oncelikle sunu =
    belirteyim isinizi ne goruyorsa onu kullanin derim basta.Simdi gelelim =
    kullanim kolayligina.Personelde 3. yili olan bir kullanici.Windows ta da =
    olsa yeni klasor acmasini bilmiyor.Hatta acacagi klasorunde Ms Word =
    altinda olsun istiyor.Eger bunu anlaya bileniniz varsa ask olsun ne =
    diyem.Bir cok kullanici isletim sistemini yazi yazma,hesap tablosu =
    olursuma mali islemleri varsa ozel program gibi isler icin =
    kullaniyor.Hatta ben bu yazimi Outlook xp den yaziyorum.Dolayisi ile Xp =
    kullaniyorum.Ayni kolayligi Linux ta da goruyorum.Simdi=DDnternet =
    paylasimindan bahsetmissiniz.Interneti paylastirirken viruslerden =
    guvenlikten sinirli paylasim vermeden bahsedelim isterseniz.Yada en =
    basit sekliyle bahsettiginiz uptime lardan.Sizin icin belki 2-3 ayda bir =
    win2k kurmak basit gelebilir.Ama hic dusundunuzmu bunun kullanicilarin =
    bosa gecirdigi zaman=FDn zararini?Ortaya zipcikti gibi sizin gibi =
    birileri cikipta Windows a aptal demeyin demesi bir =
    aptalliktir.Arastirmadan bilgi sahibi olmadan boyle seylere kalkilmasi =
    bir aptalliktir.Bana Microsoft muhendis egitmeni nin sordugu bir sey =
    active directory *nix te varmi demesi?Bu adam hic dusunmusmu active =
    directory nin temeli olan Ldap nedir nereden gelir?Sunu soyliyeyim eger =
    true64 unix eger intel veya daha ucuz sistemlerde server veya masaustu =
    olarak calisin linuxun cikmasina beklide gerek olmazdi.ha =
    boyutlandirilabiliyor olmasi nedeniyle cikmasida cok iyi oldu.Sekreter =
    eger Windows kullanmasini az veya cok biliyorsa ben ona linux =
    ogretinceye kadar Windows kurarim is surekliligi ile bazi seyleri =
    karistirmayin. Linux hayranligi meselesi ise tamamen size kalmis bir =
    dusunce tarzi.eger mavi ekransiz bir gun hatta bir yil hatta makinede =
    fiziksel bir ariza gelinceye kadar sistemim cokmuyor hayrani iseniz yada =
    restart et belki duzelir gibi laflar son kullaniciya etmek istemiyor =
    iseniz ve bu isin adi Linux sa evet ben bir Linux hayraniyim.Kedi =
    dokunamadigi cigere mundar dermis yada ole bisi sizinkisi...Yinede butun =
    bunlarin uzerine bastaki lafimi tekrarliyayim.Isinizi ne goruyorsa onu =
    kullanin.Sistemimde Tru64 unixden sun solarise win2k dan winxp ye ve =
    butun bunlarin guvenligini koruyan 2 linux firewalla sahibim.Sidik =
    yaristirma isinide birakin bilgisizlere.Ha aklima gelmisken Microsoftun =
    dedigi baksa bisi var.O esas herseyin ozunde yatiyor.Biz uretelim siz =
    diazyn edin.Baskalari hacklesin :) (=DDtiraf ediyorum son cumle benim) =
    Bizim uretkenligimizi yok edenlere karsi en iyi mucadele onlarin =
    sistemlerini herkesten daha iyi kullanmak zannediyorsaniz =
    yaniliyorsunuz.Isin buyusu kayboluyor.Hazir 150$ mp3 arac-player i almak =
    yerine arabanin bagajina 400$ lik bilgisayar yerle=FEtirmek isin =
    baslangicidir.sen o hazir mp3 player ile sadece mp3 =
    dinleyebileceksiniz.Ama biraz ilgi-beceri-arastirma ile gercek bir =
    bilgisayarli arac meydana getirmek isten bile degil.Hizli ve ofkeli =
    filminde oldugu gibi benzin litre/km hesabindan tutunda yol haritasina =
    kadaqr hersey mumkun :) neyse soz fazla ilerleyecek....Sevgi saygi linux

    Mustafa =D6zbak=FDr