[linux-baslangic] Re: Startup'da GNOME File Manager açılışı

---------

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Mon 17 Mar 2003 - 14:24:29 EET

    On Mon, 2003-03-17 at 14:13, Ekrem Erdem wrote:
    > Merhabalar,
    Merhaba,

    > Linux'ta daha çok yeniyim, RedHat 7.1 kullanıyorum. Nasıl yaptıysam
    > bilmiyorum, root olarak bağlandığımda (ki he öyle bağlanmak zorunda
    > kalıyorum) bir uyarıyla (Root olarak GNOME File Manager'ı çalıştırmaya
    > çalışıyorsunuz, bu sisteminizde onarılmaz hatalar yapmanıza neden olur falan
    > tarzında) birlikte GNOME da başlıyor. Masaüstündeki bütün öğelerden (CD, Çöp
    > Kutusu, vb.) iki tane oluyor ve hepsini kapatıp öyle başlayabiliyorum
    > çalışmaya.

    3 Altin Enver kuralindan ikisini ihlal etmissiniz :))

    1. Sisteminizi root kullanmayin. Kendinize bir kullanici hesabi
    olusturup sadece gerekli oldugu durumlarda, "su -" komutu ile, bir
    terminal emulatorunden (ornegin xterm, Gnome Terminal) root olun.
    2. RedHat kullanmayin. Birseyler ogrenmek istiyorsaniz dogru secim
    olmayabilir.
    3. KDE kullanmayin.

    [3. kuralin nedenleri konusunda bir tartisma istemiyorum :)]

    Sisteminizi root kullanmadiginiz surece, nautilus bu uyariyi vermeyecek
    ve benzer sorunlar yasamayacaksiniz. Ayrica, yerinizde olsam, sistemimi
    yeni dagitimlardan birine upgrade ederdim. GNOME 2.2, su an kullanmakta
    oldugunu GNOME 1.4'den bir hayli daha hizli ve kullanisli.

    http://enver.casdb.com/shots/shot-130320030102.png

    adresindeki ekran goruntusunun ikna edeceginden suphem yok :-) Burada
    gorunen GNOME 2.2 masaustu, Slackware uzerinde calisiyor.

    Bir de, http://art.gnome.org/ adresine bir goz atmakta daima fayda
    vardir.

    Iyi calismalar

    --
    Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)	- Software developer, generic solvent
    http://enver.casdb.com/		- mailto: ealtin at casdb dot com