[linux-baslangic] Re: Red Hat 9 kurulum CD'si

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Mon 30 Jun 2003 - 21:00:02 EEST

      Merhaba ;

       Media check sorun yok derken kurulumun yapilamamasi bende "cd lerin
    bozuk oldugu" izlemini uyandirmadi acikcasi. Sorun baska biryerlerde olmali.

      CD nin saglamligindan emin olmak icin cd yi harddiskinize image ini
    cikarip md5sum ini karsilastirin, cdromunuzun dogru okuyup okumadigini
    da gorebilirsiniz.

      "Cok net olarak media sorununun yaninda donanim sorunu da olabilir,
    bilgisayarda yer kalmamis olabilir" de diyor...

      Eger ki cd bozuk degilse (ki bozulabilir, celik kasayla mi tasiyoruz
    cd leri? Siz celik kasayla mi tasidiniz?) donanimla yazilimla sorunlar
    olabilir. Bir kac senaryo

      - CD rom unuz cd leri "az biraz" okuyor. Media check yap diyorsunuz
    hop hic sorun yok, kuruyorsunuz, hava sicak, cdrom sicak, cd isinmis
    genlesmis, hop okuyamiyor.

      - boot dizinini ayri bir partition olarak sectiniz ama orayi
    formatlamayi unuttunuz.

      - ide/scsi kontrolleriniz bir bug a denk geldi, bir sekilde sizin disk
    controller la ilgili bir buffer vs. sisti, ya da herhangi benzer bi
    yazilim problemi, olabilir.

      Ya da hic bir senaryo dogru degil, redhat media check i dogru
    yapamadi, aslinda cd bozuk, bu da olabilir.

      Peki bu cd bozuk nasil olabilir ? Sevgili Devrim Gunduz arkadasimiz
    (cd leri basan oydu) cdrom u ard arda bir kac yuz cd yi bastiktan sonra
    sonlara dogru pes etti. (Hic 100 cd yi ard arda bastiniz mi? Peki
    yuzlerce? Belki bine varan sayida cd? Peki bunu gonullu olarak karsilik
    pesinde kosmadan yaptiniz mi? CD-writer la yazmaktan bahsediyorum,
    Devrim'in akil sagligini nasil koruduguna sasiyorum)

      Cozum ? Bir sonraki cd basma isinde bir penguen olarak Devrim
    arkadasimiza yardimci olmak, yukunu hafifletmek. Boylece daha saglikli
    cd basimi olabilir.

      Not: Devrim arkadasimiz "bir sorun var ise duzeltmeye calisalim
    yardimci olalim" zaten dedi, ancak durust olmak gerekirse ben kendimi
    tutamadim ve bu maili yazdim. Cok fazla "siz sunu yapamadiniz" tarzinda
    mesajlar yazilar geliyorken "arkadaslar elinize saglik" ya da "ben de
    varim, elimi tasin altina sokuyorum" diyen malesef cok az. Bu cd
    satislarinin parasi raki-balik a gitmedi, dernegin calismalari icin
    harcaniyor, bu calismalar da seminerler senlikler vs. ile sizlere bilgi
    ulastirma yardimci olma vs...

      Saygilar,
      Onur Kucuk