[linux-baslangic] Re: dosya sistemi

---------

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Sat 07 Jun 2003 - 19:52:51 EEST

    Selamlar..

    20GB, 40 GB gibi rakamlari dusundugunuzde, inode allocasyonu ve taramasinin getirecegi yuku hesaba katmalisiniz. ext2/3 icin 4096K Blok kullanmak biraz yer kaybettirsede, 2-3 kata varan performans getirebilir. Bilhasa dosya kopyalama gibi seylerde.

    Diger yandan ReiserFS tail ile kullanilinca ext2/3'ten cok daha yavas calisir. Gorunur tek fark, ls yazdiginizda dizin listesinin biraz daha hizlica olmasi olur. Elbette ayni blok boyu ile. Bu nedenle cogu dagitim reiserfs'in o ozelligini kapatir. fstab'iniza bir bakarsaniz, mount optionlarinda notail var mi ?

    Burada 0.5K'lik kac tane dosyaniz oldugu onemli. Tipik bir Linux dagitiminda bu tur dosyalar %5 civarinda kaliyor. Asil mesele 4100 Bayt dosyanin 8K ile, 41000 Bayt dosyanin 45056 baytla saklanacak olmasi, ki reiserfs'de boyle yapiyor. Burada size en cok uyani tercih etmelisiniz. Ben performans diyorum cogu zaman. Cunku 66 yerine 71 Dolar verince 3 Kat hizli Disk vermiyorlar ama iki daha buyuk disk veriyorlar..

    Saygi ve sevgiler..