[linux-baslangic] Re: dosya sistemi

---------

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Sat 07 Jun 2003 - 20:31:05 EEST

    Cumartesi 7 Haziran 2003 11:43 sularında, Hakan Çetin şunları yazmıştı:
    > peki linux kurduktan sonra verileri bozmadan ve linuxu yeniden kurmadan
    > dosya sistemini nasıl değiştirebilirim?

    ext2, bir jurnal dosyası ilavesiyle kolayca ext3'e dönüştürülebiliyor.
    Dolayısıyla verileri bozmadan dosya sistemi değiştirmenin yegane yolu
    ext3 kullanmaktır.

    ReiserFS'i denemiştim. Blok boyu değiştirilemediğinden bana ekonomik gelmedi.
    Halbuki ext3 1024 baytlık bloklarla pek ala çalışıyor. 0.5k'lık bir dosya için
    neden 4k heba edeyim ki.

    Esen kalın,
    Nilgün