[linux-baslangic] Re: oldukca guzel bir beyin firtinasi yaratmisim herkese te__ekkürler :)

---------

From: Serdar Göncü (sgoncu@anadolu.edu.tr)
Date: Tue 19 Aug 2003 - 09:41:12 EEST

    *This message was transferred with a trial version of CommuniGate(tm) Pro*
    MErhabalar Serdar bey, asagidaki belirttiginiz satirlari girdim. Ama ufak
    bir anlasmazlik oldu. meyerse sizin gönderdiginiz mailde "=" karakterinden
    sonra "3D" karakteri de girince asagidaki hatayi verdi. Sonradan farkettimde
    düzelttim. :) Bu karakkter sorunu ve genel olarak linuzla ilgili gelen
    maillerde türkçe karakterleri göremiyorum. (Benim yadiklarim nasil görülüyor
    pek fikrim yok!) Diger yerlerden genel maillerde türkçe karakter sorunum
    yok. modprobe sym53c400 dtc_3181e=3D1 komutu ise yaramadi. asagida bunu
    belirttim.

    [root@localhost /]# modprobe g_NCR5380 ncr_addr=3D0x280 dtc_3181e=3D1
    /lib/modules/2.4.21-0.13mdk/kernel/drivers/scsi/g_NCR5380.o.gz: invalid
    argument syntax for ncr_addr: 'D'

    modprobe: insmod
    /lib/modules/2.4.21-0.13mdk/kernel/drivers/scsi/g_NCR5380.o.gz failed

    modprobe: insmod g_NCR5380 failed

    [root@localhost /]# modprobe sym53c400 dtc_3181e=3D1

    modprobe: Can't locate module sym53c400

    Sonrasinda modprobe g_NCR5380 ncr_addr=0x280 dtc_3181e=1 komutunu girince
    bir sorun çikartmadan kabul etti gibi göründü. Sonra Mandrake Denetim
    Masasindaki ScannerDrake programini çalistirdim. Yapilandirilmis
    tarayicilari taradi ve KYE CORP Colorpage-CS tarayici vertabaninda degil
    elle yapilandirmak istermisiniz? dedi. Hayir dedigimde basa dönüyor ve
    scanner listemde BT878 chipsetli ekran kartimi görüyor. Evet dedigimde ise
    "Bir tarayici modeli seciniz (Algilanan model KYE cORP ColorPage CS,
    Liman:/dev/sg0) diyor ve altinda tarayici markalarin listesi çikiyor.
    Listede Genious marka scannerlarda,
    Genious Colorpage HR6 V2
    Genious Colorpage HR 6A
    Genious Colorpage HR7
    Genious Colorpage HR7LE
    Genious Colorpage Vivid III VR
    Genious Colorpage Vivid Pro II Film
    Genious Colorpage Vivid 3x
    FS-130 Colorpage Scanner gorunuyor. Benim sacanner modelim olmadigi icin
    oylece kaliyorum. Ayrica mailinizde belirttiginiz GIMP plugin programini
    cekip bilgisayarimda actim ve GIMP te plugin olarak tanittim ama pluinlerin
    nereden kullanildigini cikartamadim. Ama MAndrake ile adini su anda
    hatirlamadigim bir scanner tarama programi vardi onu calistirdigimda
    ScannerDrake teki karsilastigim TV kartimi sadece goruyordu. Kisacasi SCSI
    kartim galiba tanindi ama scanner modelimi tanitamadim (listede olmadigi
    icin)

    SK> Sunu bir deneyin, modeme hat bagli iken:=20
    SK>
    SK> echo ATL2DT99999 >/dev/ttySHSF0
    SK>
    SK> Eger hata filan vermez, modemden de bir takim sesler gelirse, modeminiz
    SK> calisiyor demektir. Modem cihazini soran programlara /dev/ttySHSF0
    SK> olarak gostermeniz yeterli olur. Yada bir symlink yaparsiniz:
    SK>
    SK> ln -s /dev/ttySHSF0 /dev/modem
    SK>
    SK> Cihazi /dev/modem olarak kullanirsiniz. Bir sorun varsa, "lsmod" ile
    SK> modullerinize bir bakin, hsfserial yuklumu ? Yuklu ise "ls /dev/ttyS*"
    SK> ile orada yukaridaki isme benzer bir cihaz varmi kontrol edin.=20

    Yukaridaki echo'lu komut satirini uyguladigimda modemden mandallama tarzinda
    diyebilecegim bir ses cikiyordu. Ama sadece 1-2 cit sesi okadar. sonrasinda
    olmustur herhalde diye symlink dediginiz islemide yaptim ve lsmod komutuyla
    hsf seral in yuklu oldugunu gordum. ls /dev/ttyS* dedigimde de cihaz var
    gibi duruyor. Fakat bu konu ile ilgili 2 durum soz konusu,
    1. mademki linuxta komut satiri esastir ve hersey orda yapilir ve tum
    dagitimlara gore standarttir. cevirmeli ag baglantisi nasil yaparim?
    modemimle nasil baglanti kurarim?
    2. Mandrake nin acilis penceresinde. checking for new hardware kismina
    geldiginde, warning loading
    /usr/lib/hsf/modules/binaries/i586/mdk/linux-2.4.21-0.13mdk/hsfbasic2.0 will
    taint the kernel: non GPL license-Copyright (c) 1996-2001 Conexant Systems
    Inc. All Rights Reserved.
    insmod: see http://www.tuw.org/lkml/#export-tainted for information about
    tainted modules
    insmod: Module hsfbasic2 loaded, with warnings. seklinde yazilar
    cikiyor.Yinede isletim sistemi aciliyor. Bu bir sorunmudur? Eger oyle ise
    nasil duzeltebilirim?

    Ayrica butun bu islemler sirasinda bir ara diskete kopyalama yapamadim
    sonrasinda diskete ulasilamadigimi farkettim. Asagidaki gibi bir hata verdi.
    Bilgisayari acip kapadigimda mavi bir pencere(!) acilip hardware change
    gibisinden birseyler dedi ama o sorunu pek yapmadi sadece 10 açilistan 2
    sinde yapti. Bunlar bir sorunun isaretimi? yoksa modem hatasindanmi
    kaynaklaniyor?
    [serdar@localhost serdar]$ cd /

    [serdar@localhost /]$ ls

    bin/ dev/ home/ lib/ opt/ root/ tmp/ var/

    boot/ etc/ initrd/ mnt/ proc/ sbin/ usr/

    [serdar@localhost /]$ cd mnt

    [serdar@localhost mnt]$ ls

    cdrom/ floppy/ win_c/ win_c2/

    [serdar@localhost mnt]$ cd floppy

    bash: cd: floppy: Input/output error

    [serdar@localhost mnt]$

    Sorunlarimi ayrintili aciklama olarak yaziyorum umarim sorunlar cozulur.
    Yardimlariniz icin simdiden tesekkurler.

    Serdar Goncu