[linux-baslangic] Re: oldukca guzel bir beyin firtinasi yaratmisim herkese te__ekkürler :)

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Mon 18 Aug 2003 - 13:22:09 EEST

    Selamlar..

    On Mon, 18 Aug 2003 12:39:42 +0300
    Serdar G=F6nc=FC <sgoncu@anadolu.edu.tr> wrote:

    > Ama b=FCy=FCk ihtimal yine windows temelli bir sistem =FCzerine kurulu
    > bulunacak. B=F6yle olunca da okulda kullanm=FD=FE oldu=F0um bilgisayarda
    > yapt=FD=F0=FDm i=FEleri ba=FEkalar=FD ile sorunsuzca payla=FEabilmek, ba=
    z=FD
    > dosyalar=FDn ayn=FD programlarla farkl=FD ki=FEilerle yap=FDlmas=FD gere=
    kti=F0inde
    > uyum sorunu olmamas=FD i=E7in mecburen windowsa bir s=FCre daha devam
    > edece=F0im ve etmekte zorunday=FDm.

    Zorunda degilsiniz. Pek cok dosya formati ki Office dosyalarinin hemen
    hemen tamami (Access MDB'leri olabilir) Linux'ta kullanilabilir.=20

    > [root@localhost scsi]# modprobe dtc
    >=20
    > /lib/modules/2.4.21-0.13mdk/kernel/drivers/scsi/dtc.o.gz: init_module:
    > No such device

    dtc, DTC3180/3280 chipsetli SCSI kartlarinin driveri. Yukarida ben bu
    cihazi (driver degil, kartin kendisi) bulamadim diyor.=20

    =20
    > Bilgisayar=FD 6-7 a=E7=FDp kapatm=FD=FE=FDmd=FDr herhalde bu i=FE i=E7in.=
     :) Bu y=FCzden
    > de a=FEa=F0=FDda sysconf dosyas=FDndan bir al=FDnt=FDy=FD ekledim.

    Windows gibi dusunmeyin. Bilgisayar bir kere acilir, ve aslinda bir daha
    hic kapatilmaz bizim tarafta. Yani, tum sistem asla kapatilmayacak gibi
    dusunulmustur. Hep calisir ve calisir, reboot vs. gerekmez, bir iki cok
    ozel durum disinda (yeni bir donanim takmak, kerneli yenilemek vs.). =20

    > Bu verile =FD=FE=FD=F0=FD alt=FDnda benim scsi kart=FDm (DTC 3181e) ve sc=
    annerim
    > (Genious Color Page CS) ve modemim (e-com marka Conexant HSF modem)
    > nas=FDl =E7al=FD=FE=FDr hale gelir ve ben nas=FDl bunlar=FD deneyip inter=
    nete ba=F0
    > lan=FDp kullanabilir bir duruma gelebilirim acaba?

    Sunu bir deneyin, modeme hat bagli iken:=20

    echo ATL2DT99999 >/dev/ttySHSF0

    Eger hata filan vermez, modemden de bir takim sesler gelirse, modeminiz
    calisiyor demektir. Modem cihazini soran programlara /dev/ttySHSF0
    olarak gostermeniz yeterli olur. Yada bir symlink yaparsiniz:

    ln -s /dev/ttySHSF0 /dev/modem

    Cihazi /dev/modem olarak kullanirsiniz. Bir sorun varsa, "lsmod" ile
    modullerinize bir bakin, hsfserial yuklumu ? Yuklu ise "ls /dev/ttyS*"
    ile orada yukaridaki isme benzer bir cihaz varmi kontrol edin.=20

    SCSI kartiniz icin, dtc modulu kullanmaniz zor. Cunku o DTC 3181e icin
    degil. Bunun yerine NCR driverini deneyin:

    modprobe g_NCR5380 ncr_addr=3D0x280 dtc_3181e=3D1

    0x280, kartinizin IO adresi. Eger makineniz kilitlenirse veya basarisiz
    olursa,

    modprobe sym53c400 dtc_3181e=3D1

    deneyebilirsiniz.

    Eger karti yukleyebilirseniz, birisi ugrasmis bir scanner programi
    yazmis.=20

    ftp://metalab.unc.edu/pub/Linux/apps/graphics/capture/gscan-0.0.2.tar.gz

    Hic kullanmadim, denemedim, bilmiyorum. Ama calismasi muhtemeldir.
    Soyledigine gore GIMP plugini olarak kullanmak mumkunmus.

    Saygi ve sevgiler..