[linux-baslangic] Re: benimde sorunum var ama yilmayacagim

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Mon 18 Aug 2003 - 13:33:51 EEST

    Selamlar...

    On Mon, 18 Aug 2003 12:55:34 +0300
    "techno" <technoman@celiknet.com> wrote:

    > konu su mandrake 9 kullaniyorum bilgisayarimda ayni zamanda xp var =FC
    > stelik mandrake'nin kurlumu ve disk par=E7alarini ayarlama b=F6l=FCm=FC m=
    =FC
    > kemmel buraya kadar tamam=20
    > sorum su linux web tarayicilari ile is bankasi garanti veya=20
    > yapikrediye girib hesap kontrol=FC yapmaya =E7alistigimda=20
    > malum bir suru sorun oluyor ve isimi yapamiyorum=20

    Bizde, zamaninda XP ile bu isleri yapamiyorduk. Cunku icinden Java
    cikmiyordu. Ama XP de berbat demedik, yilmadik ve XP'yi ehlilestirmeyi
    ogrendik.=20
    =20
    > sonucta iki gunluk tartismada herkes linux te bunlar var diyor tamam
    > ama nerde ve nekadar kolay yani bana derseniz siyah ekrana git
    > sunlari yap yada surdan sunu indir orya yukle tabi denerim ama inanin
    > zor s=F6yle dusunun sadece linux kullanmak istiyorum kuruyorum ve butun
    > banka islemlerimi yapiyorum b=F6yle bir sey varmi windowsta var ama ben
    > linux kullanmak istiyorum fazla eziyet cekmeden=20

    Elinizdeki dagitim full GPL bir surum. Onun yerine mesela Gelecek 2.0
    kullaniyor olsaydiniz, Java ve Flash hazir yuklu olacakti, sizde hic
    ugrasmayacaktiniz. Demekki istenince oluyor, ama MDK bunu neden
    yapmiyor. Basit aslinda. O uygulamalar GPL degil ve ne olur ne olmaz
    diyerekten dagitimlarina dahil etmiyorlar. Bu durumda indirip kurmak
    size kaliyor.=20

    Yaaahu, isim mi yok benim diyebilirsiniz. Dogal hakkiniz. Ama Linux
    bizimde, size bunu lanse etmeye calismiyoruz. Linux ne kadar bizimse o
    kadarda sizin. Biraz ona sahip cikmakla gidip kimsenin yalakaligini veya
    dalkavuklugunu etmis olmazsiniz. Ama XP'de su kadar iyi demeniz,
    Gates'in daha cok zengin olmasindan baska cok bir seye yaramaz. Bakin bu
    tur yaklasimlar yuzunden, Almanya'da, ABD'de bedava veya cekirdek
    parasina (evet, tum set, Vis.Std. vs. dahil 5 dolar) Windows dagitan MS,
    bizim ogrencilerden 500 Milyon aliyor Anadolu Universitesinde. Ya buna
    ne buyrulur ?

    Linux sizin, sahip cikin. Bizim degil.=20

> [...]
    > atarkan hic turkce karakter kullnamamaya calirken bile acayip eziyet
    > cektim bence linux bu degil bence daha iyi bir sey ama ya
    > anlatamyiruz ya anlamiyoruz yada sadece cevap vermek icin cevap
    > veriyoruz=20

    > iananiyorum simdi bir s=FCr=FC kisi yazacak da yazacak ama=20
    > umarim sorumun cevabini yazarsiniz bir senedir linux kullanmaya =E7
    > alisiyorum ama snuc hep husran sadece lilo mu g=F6ruyorum ama ne zaman
    > linux start desem sonuc husran kurtarin beni xp den ve ms den ama
    > kolayca ve eziyetsiz unutmayin asil hedef bu olursa belki sonuc olur=20

    Bende sigarayi birakmaya calisiyorum, bir suru eziyet cekiyorum. Boyle
    kotu aliskanliklar kolay birakilmiyor maalesef.. Biraz disimizi
    sikacagiz guzel gunler icin..

    SAnirim Devrim'di, gecenlerde yaptim hallettim diyordu. SAnirim size
    yardimci olacaktir.=20

    Saygi ve sevgiler.