[linux-baslangic] Re: benimde sorunum var ama yilmayacagim

---------

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Mon 18 Aug 2003 - 13:43:57 EEST

    (Uzun bir ileti olacak, uyarayim.)
    On Mon, 18 Aug 2003, techno wrote:

    > sorum su linux web tarayicilari ile is bankasi garanti veya
    > yapikrediye girib hesap kontrolü yapmaya çalistigimda
    > malum bir suru sorun oluyor ve isimi yapamiyorum

     * Is bankasi icin gecen ay basinda listelere attigim cozum:

    http://listweb.bilkent.edu.tr/Linux/linux-sohbet/2003/Jul/0024.html

    HA nasil java destegi verecegim derseniz, http://sss.linux.org.tr'de benim
    yazdigim bir yol vardi. Malum, lisans sorunlari nedeniyle artik Java
    isletim sistemlerinin icinde gelmiyor.

     * Garanti Bankasi

     Flash yuklemeniz yeterli. Nereden derseniz, www.macromedia.com adresinde
    var.

    Olmadi buradan indiriniz:

     - www.gunduz.org/lkd/indir/flash_linux.tar.gz <-- Flash v4 ya da 5, emin
    degilim.
    - www.gunduz.org/lkd/indir/install_flash_player_6_linux.tar.gz <-- Flash
    6, bunu indirip kurunuz.
    - www.gunduz.org/lkd/indir/flash-plugin-6.0.69-6.i386.rpm <-- rpm destekli
    bir dagitim kullaniyorsaniz bu direk bir cozumdur.

    Eger 2.sini indirirseniz, bunu oncelikle acin. Gerek konsoldan
    acabilirsiniz:
     tar zxf install_flash_player_6_linux.tar.gz

    gerekse grafik ekrandaki dosya yoneticisinden.

    Sonra icinden su dosyalar cikacak:

    flashplayer-installer libflashplayer.so readme.txt
    flashplayer.xpt ReadMe.htm

    Bunlardan .so ve .xpt ile biten iki dosyayi
    /usr/lib/mozilla-1.2.1/plugins/ (1.2.1 yerine sizin surumunuz
    neyse onu yaziniz) dizinine kopyallayiniz. Galeon ya da mozillayi yeniden
    actiginizda afiyetle flashin calistigini goreceksiniz.

    (Sunu sss.linux.org.tr'ye de gondereyim bierazdan :) )

    > kullanmak istiyorum kuruyorum ve butun banka islemlerimi yapiyorum
    > böyle
    > bir sey varmi windowsta var ama ben linux kullanmak istiyorum fazla
    > eziyet cekmeden

    Windows'un bize cektirdigi eziyetleri anlatmayalim burada...
    Bunlar icin;

    http://www.google.com.tr/search?q=%22Serdar+Koylu%22&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=tr&btnG=Google%27da+Ara&lr=

    adresini lutfen ziyaret ediniz; Serdar'in bosalmalarini okuyunuz.
    (Web "Serdar Koylu" için arandı. 3,740 sonuçtan 1 - 10 arası sonuçlar.
    Arama 0.13 saniye sürdü. dedi Google, o kadar cok yani... :-) )

    > rica ediyorum lütfen bana iste sen de ms kullanicisisin kolayliga
    > alismissin linux su ögrensen vs falan diye kizginca cevap vermeyin

    Kizginlik degil; uzaktan oyle mi gorunuyor? Aksine mutlu oluruz Linux
    kullaniyorsunuz diye.

    "Hala siz orada kalip daha fazla mi opulmek istiyorsunuz?" diyen bir
    reklam var ya... M$ size boyle bir destek sagliyor mu? Bakin LKD'nin
    ucretsiz seminerleri oluyor. Onlara katilin, ufkunuzu daha da genisletin
    (sloganimiz bu). http://seminer.linux.org.tr adresinden ayrintilara
    ulasabilirsiniz. Ornegin Kasim ayinda Ankara ve Istanbul'da Red Hat Linux
    kurulumu yapilacak. Gelin, sorularinizi canli canli sorun. Bu M$
    seminerlerine benzemez. Size her sey bilgilerimiz dahilinde ayrintili
    olarak anlatilir. Turkce konusulur, "Bu operating system dahilindeki
    utilityler icin zirt mirt install etmeniz gerekir, bunlari da mix edip
    pirt edebilirniz" turunden tumceler pek kurulmaz. Kurulsa da Turkce meali
    aciklanir ki herkes anlayabilisin.

    Tabii bir de su var: "Anlayis farkli, kultur farkli..." Linux kullanirken,
    "ben bundan ne alirim?" degil de, "Ben buna ne katabilirim?" diye dusunmek
    gerekli.

    > derdim basit basit bir bilgisayar kullanicisiyim
    > linux yükledim ve internetteki banka islemlerimi yapacagim
    > okadar mesala bu maili atarkan hic turkce karakter kullnamamaya
    > calirken bile acayip eziyet cektim bence linux bu degil bence daha iyi
    > bir sey ama ya anlatamyiruz

    Turkce karakter kullanmamanizin nedeni Linux mu?
    Bakın bu satırları Red Hat 9.0 üzerinden yazıyorum, üğişçöı harfleri de
    Türkçe'ye örnek.

    Sadece herkes Türkçe karakter okuyamayabilir (-yurtdisindaki liste
    uyelerini de dusunmek gerekebilir belki) diye dikkat ediyoruz, o kadar.

    > ya anlamiyoruz yada sadece cevap vermek icin cevap veriyoruz

    Size yanit vermek icin 15 dakikamizi harcadik mesela. Bunu zevkle yaptik.
    Emin olun. Sorunlariniz cozulunce siz de guzel guzel Linux kullancaksinzi
    ve bu bizi cok mutlu edecek. Ama bazen 0 (yaziyla sifir) arastirma
    yapilarak sorulan sorulari hissediyoruz ki o zaman yanitlamakta isteksiz
    davranabiliyoruz.

    Ornegin, Java+Linux icin http://sss.linux.org.tr ya da
    http://www.belgeler.org demis olsak da bence size cok yardimci olmus
    oluruz.

    > iananiyorum simdi bir sürü kisi yazacak da yazacak ama
    > umarim sorumun cevabini yazarsiniz bir senedir linux kullanmaya
    > çalisiyorum ama snuc hep husran sadece lilo mu göruyorum
    > ama ne zaman linux start desem sonuc husran kurtarin beni xp den ve ms
    > den ama kolayca ve eziyetsiz unutmayin asil hedef bu olursa belki sonuc
    > olur

    Sevgili Serdar Koylu'nun cok cok sevdigim birkac tumcesi var: "Insanlarin
    zararli aliskanliklari vardir: Sigara icmek, kumar oynamak, Windows
    kullanmak, vs. Insanlari bunlari kullandiklari icin suclayamayiz, bunlar
    tamamen kendi tercihledir" der (anafikir ayni en azindan :) ) . Eger siz
    kurtulmak istiyorsaniz bu sizin iradenize bagli. Birkac gun elleriniz
    titreyebilir ama Linux'a gectikten sonraki saglikli, kolesterolsuz,
    sigarasiz, dertsiz hayati yasadikca cok mutlu olcaksiniz. Sevdiklerinize
    ayiracak daha cok vaktiniz olacak. Ustune ben ve Doruk gibi bogaziniza
    duskunseniz, tombi$ tombi$ dolasirsiniz, mutlu da olursunuz.

    Linux kullanmaya basladigimdan beri tam 30 kilo aldim, tek yan etkisi bu
    oldu bana :-)

    Saygilar,

    --
    Devrim GUNDUZ