[linux-baslangic] Re: linux drivers teşekkür & root ??

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Sun 27 Apr 2003 - 19:46:12 EEST

    bulent ozkan wrote:
    > teşekkürler Onur Küçük

      faydali olabildigime sevindim :)

> [...]
    > açınca ki bu dosyaların sahibide ve grubuda root olmasına rağmen dier
    > kullanıcıların read ve write seçeneklerini açamıyorum. değiştiremezsiniz
    > çünkü bu kısım sadece okunabilir gibi bir hata veriyo anladığım kadarıyla
    > read only.
    > chmod 777 yapıncada hiç bir şeyi değiştirmedi. kullanıcı grubunu falanda
    > değiştiremiyorum.
    >
    > yani bu klasörleri diğer kullanıcılara açamiyacakmıyım. sisteme bulent ozkan
    > olarak girince oradaki verilerime eşiremiyecekmiyim? aynı şey susede olmuyo
    > olayı kavrıyamadım yardımcı olursanız çok sevinirim.

      Aslinda istediginiz her seyi yapabilirsiniz. Mandrake Denetim
    Masasindan nasil yapildigini su an hatirlayamiyorum, yakinimda bir
    mandrake de yok, ancak elle yapmanizda sakinca yok.

      /etc/fstab dosyasi icerisinde o kisimlari baglayan yerde paremetre
    olarak

    quiet,iocharset=iso8859-9,umask=0,codepage=857

    kullanmaniz, sonra da "umount -a" "mount -a" komutlarini sirasiyla
    calistirmaniz yeterli. Bu yukaridaki eklentiyi yapinca sistem otomatik
    olarak her actiginizda gerekli ayarlari otomatik yapacaktir.

      fstab dan ornek bir satir

    /dev/hdc8 /mnt/hdc8 vfat
    quiet,iocharset=iso8859-9,umask=007,codepage=857,nodev,noexec 1 0

      Saygilar,
      Onur Kucuk