[linux-baslangic] Re: Komik ve Basit bir soru

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Sun 27 Apr 2003 - 21:26:37 EEST

    Yrd.Doç.Server Acim wrote:
    > Şu sıralar PHP ve MySQL'e merak saldım. Fakat LinuX'umda PHP'nin kurulu
    > olduğunu nasıl anlayacağımı ve PHP'yi nasıl çalıştıracağımı bilemiyorum.
    > (İşte komik gelecek olan bu...)
    > Sevgiler.

      "php -v" komutu ile sistemde php kurulu mu / kullanabiliyor musunuz
    testi yapabilirsiniz. Kurulu ise "php dosya_adi" ile calistirabilirsiniz.

      Sistemde kurulu paketler arasinda isminde php gecenleri bulmak icin

      rpm -qa | grep -i php
              ^
    ( pipe sekli, "altgr" tusu + "<" tusuna ayni anda basin q klavyede)

      komutunu kullanabilirsiniz.

      Ayrica tavsiye edecegim yontem, apache sunucusunu ve sunucu icin
    gerekli olan php paketini (apache ya da mod_ ile basliyor ismi) sisteme
    kurarak apache'nin uzerinde php dosyalarini
    inceleyebilir/calistirabilirsiniz. Sunucu ortaminda denemek daha faydali
    olabilir. Sunucu calisirken tarayiciniza adres olarak 127.0.0.1 yazarak
    sayfalarinizi goruntuleyebilirsiniz.

      Bahsettigim butun paketler mandrake ile beraber geliyor, internetten
    indirmenize gerek yok. (Tabi ki guncellemeleri cikti ise mandrake update
    icerisinde, guncellemeleri kurunuz)

      Saygilar,
      Onur Kucuk