[linux-baslangic] Re: konsol problemleri

---------

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Sun 20 Apr 2003 - 15:39:37 EEST

    On Sun, 2003-04-20 at 13:11, utkuz@netscape.net wrote:
    > selamlar,
    Merhaba,

    > 1- bilgisayarı yeni açtığımda konsol dayken, önceden yazdığım
    > komutlara ulaşmak için yukarı ok tuşuna bastım. bir süre basılı
    > tutunca daha önce hiç karşılaşmadığım birşeyle karşılaştım. ekran bir
    > çeşit kilitlenme yaşadı. hiçbir tuş kendi görevini yapmadı. mesela
    > yukarı ok tuşuna basınca '[[[A' şeklinde semboller çıktı vs. anladığım
    > kadarıyla bir çeşit kendini korumaya almaydı bu. ve hata mesajından
    > anladığım kadarıyla da 5 dakika süreli. Bu ayarı nereden kapatabilirim
    > bilen var mı? veya bu duruma düştüktan sonra nasıl kurtulabilirim.

    Daha once girdiginiz komutlar arasinda icerisinde terminal kontrol
    karakterleri bulunan birseyler varsa (anlamak icin ~/.bash_history
    dosyasini akli basinda bir editor ile acin) terminal/console biraz
    sapitmis olabilir. Boyle bir durumda:

            reset

    komutunu vermek yeterli olabilir.

    > Bir ikincisi, birinci konsol tamamen kilitlendi diyelim (bu
    > şekilde, veya başka bir şekilde). 2. konsola geçip de 1. konsola bir
    > çeşit reset atma şansım var mı?

            ps ax

    ile ilgili terminal icin login shell'i bulup:

            kill -9 <PID>

    ile oldurun gitsin.

    > 2- Benzer şey çalışırken de oluyor. Mesela tek başına 'sort'
    > komutunu çalıştırdığımda bir satır aşağıya geçiyor ve bundan sonra
    > hiçbir komut görevini yerine getirmiyor. sadece düz yazı şeklinde
    > yazdıklarım gözüküyor. Bu durumdan nasıl çıkabilirim? Neden 'sort'
    > komutunu kendi başına çalıştırıyosun diyeceksin? Elimdeki dökümandan
    > çalışırken komutu görüyorum. ve acaba benim bilgisayarımda tanımlı mı
    > değil mi diye kontrol etmek istiyorum. Yani 'bash: command not found'
    > hatasıyla karşılaşacak mıyım acaba diye... :)

    sort komutu giris ve cikis icin kaynak belirtmenizi bekler. Eger giris
    icin kaynak belirtmezseniz, veya "-" belirtirseniz stdin (klavye)
    kullanilir. Cikis belirtmezseniz de stdout kullanilir.

            sort dosyaadi

    deneyin. Belirttiginiz durumdan cikmak icin de end-of-file marker
    (Ctrl+D) ise yarayacaktir.

    > 3- Benim çok garibime giden şeylerle de karşılaşıyorum. Mesela
    > user ken (net hatırlamıyorum ama root iken de oluyordu) 'exit'
    > komutunu veriyorum, veya 'shutdown -rf now' komutunu veriyorum.
    > Yukarıda yazdığım 'bash: command not found' hatasıyla karşılaşıyorum.
    > aynı komutu ikinci defa veya üçüncü defa yazdığımda işliyor. Hiçbir
    > değişiklik yapmadan. Bunu aklım almıyor ve sinir bozucu gerçekten. Bu
    > neden olabilir dersiniz?

    Bence bu da yukaridaki iki nedenle baglantili.

    > 4- Bir diğer küçük ve son sorum.. Bilgisayarı yeniden başlatma
    > değil de 'kapatma' komutu nedir yahu? Bir türlü bulamadım. reboot,
    > shutdown, shutdown -r now, shutdown -rf now, hepsini denedim. rh6.0 ve
    > 7.1 de shutdown -r now yazdığımda kapanıyordu. yanlış mı hatırlıyorum?
    > (rh8.0 kullanıyorum şu an). yoksa başka bir dosyada değişiklik mi
    > yapmam gerekiyor?

    -r: reboot

            man shutdown

    ile shutdown manual icerisinde -h parametresinin halt icin
    kullanildigini goreceksiniz.

            shutdown -h now

    veya

            shutdown -hf now

    veya

            halt

    yeterli olacaktir.

    > İyi çalışmalar,

    Size de,

    --
    Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)    - Software developer, generic solvent
    http://enver.casdb.com          - mailto: ealtin at casdb dot com