[linux-baslangic] konsol problemleri

---------

From: utkuz@netscape.net
Date: Sun 20 Apr 2003 - 13:11:31 EEST

         selamlar,

         birkac sorum olacak.:

         1- bilgisayarı yeni açtığımda konsol dayken, önceden yazdığım komutlara ulaşmak için yukarı ok
    tuşuna bastım. bir süre basılı tutunca daha önce hiç karşılaşmadığım birşeyle karşılaştım. ekran bir çeşit kilitlenme yaşadı. hiçbir tuş kendi görevini yapmadı. mesela yukarı ok tuşuna basınca '[[[A' şeklinde semboller çıktı vs. anladığım kadarıyla bir çeşit kendini korumaya almaydı bu. ve hata mesajından anladığım kadarıyla da 5 dakika süreli. Bu ayarı nereden
    kapatabilirim bilen var mı? veya bu duruma düştüktan sonra nasıl kurtulabilirim.
         Bir ikincisi, birinci konsol tamamen kilitlendi diyelim (bu şekilde, veya başka bir şekilde). 2. konsola geçip de 1. konsola bir çeşit reset atma şansım var mı?
        2- Benzer şey çalışırken de oluyor. Mesela tek başına 'sort' komutunu
    çalıştırdığımda bir satır aşağıya geçiyor ve bundan sonra hiçbir komut
    görevini yerine getirmiyor. sadece düz yazı şeklinde yazdıklarım gözüküyor.
    Bu durumdan nasıl çıkabilirim? Neden 'sort' komutunu kendi başına
    çalıştırıyosun diyeceksin? Elimdeki dökümandan çalışırken komutu görüyorum.
    ve acaba benim bilgisayarımda tanımlı mı değil mi diye kontrol etmek
    istiyorum. Yani 'bash: command not found' hatasıyla karşılaşacak mıyım
    acaba diye... :)
        3- Benim çok garibime giden şeylerle de karşılaşıyorum. Mesela user ken
    (net hatırlamıyorum ama root iken de oluyordu) 'exit' komutunu veriyorum, veya 'shutdown -rf now' komutunu veriyorum. Yukarıda yazdığım 'bash: command not found' hatasıyla karşılaşıyorum. aynı komutu ikinci defa veya üçüncü defa yazdığımda işliyor. Hiçbir değişiklik yapmadan. Bunu aklım almıyor ve sinir bozucu gerçekten. Bu neden olabilir dersiniz?
        4- Bir diğer küçük ve son sorum.. Bilgisayarı yeniden başlatma değil de
    'kapatma' komutu nedir yahu? Bir türlü bulamadım. reboot, shutdown,
    shutdown -r now, shutdown -rf now, hepsini denedim. rh6.0 ve 7.1 de
    shutdown -r now yazdığımda kapanıyordu. yanlış mı hatırlıyorum? (rh8.0
    kullanıyorum şu an). yoksa başka bir dosyada değişiklik mi yapmam gerekiyor?

        Biliyorum can sıkıcı ve belki de basit oldu biraz ama hoşgörün..

    İyi çalışmalar,

    ----- Utku Uzulmez ------
    Linux against the System!

    Try AOL and get 1045 hours FREE for 45 days!
    http://free.aol.com/tryaolfree/index.adp?375380

    Get AOL Instant Messenger 5.1 for FREE! Download Now!
    http://aim.aol.com/aimnew/Aim/register.adp?promo=380455