[linux-baslangic] Re: konsol problemleri

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Sun 20 Apr 2003 - 14:01:46 EEST

    utkuz@netscape.net wrote:
> [...]
    > tutunca daha önce hiç karşılaşmadığım birşeyle karşılaştım. ekran bir
    > çeşit kilitlenme yaşadı. hiçbir tuş kendi görevini yapmadı. mesela
    > yukarı ok tuşuna basınca '[[[A' şeklinde semboller çıktı vs.
    > anladığım kadarıyla bir çeşit kendini korumaya almaydı bu. ve hata
    > mesajından anladığım kadarıyla da 5 dakika süreli. Bu ayarı nereden
    > kapatabilirim bilen var mı? veya bu duruma düştüktan sonra nasıl
    > kurtulabilirim. Bir ikincisi, birinci konsol tamamen kilitlendi
    > diyelim (bu şekilde, veya başka bir şekilde). 2. konsola geçip de 1.
    > konsola bir çeşit reset atma şansım var mı?

      "ps aux" ile hangi terminalden (maknia basinda iseniz tty ler) hangi
    komutun calistigini ogrenip o komutu kill ve killall gibi komutlarla
    oldurme sansiniz var

      Yukarida bahsettiginiz olay kasitli bir koruma ise /var/log altindaki
    kayit dosyalarinda bununla ilgili bilgi bulabilirsiniz.

    > 2- Benzer şey çalışırken
    > de oluyor. Mesela tek başına 'sort' komutunu çalıştırdığımda bir
    > satır aşağıya geçiyor ve bundan sonra hiçbir komut görevini yerine
    > getirmiyor. sadece düz yazı şeklinde yazdıklarım gözüküyor. Bu
    > durumdan nasıl çıkabilirim? Neden 'sort' komutunu kendi başına
    > çalıştırıyosun diyeceksin? Elimdeki dökümandan çalışırken komutu
    > görüyorum. ve acaba benim bilgisayarımda tanımlı mı değil mi diye
    > kontrol etmek istiyorum. Yani 'bash: command not found' hatasıyla
    > karşılaşacak mıyım acaba diye... :)

      Aslinda asagi satira indikten sonra bir de " > " karakteri
    goruyorsunuz, cunku sort komutu sizden veri bekliyor. Yaptigi normal
    birsey. ctrl+c ile cikabilirsiniz.

    > 3- Benim çok garibime giden
    > şeylerle de karşılaşıyorum. Mesela user ken (net hatırlamıyorum ama
    > root iken de oluyordu) 'exit' komutunu veriyorum, veya 'shutdown -rf
    > now' komutunu veriyorum. Yukarıda yazdığım 'bash: command not found'
    > hatasıyla karşılaşıyorum. aynı komutu ikinci defa veya üçüncü defa
    > yazdığımda işliyor. Hiçbir değişiklik yapmadan. Bunu aklım almıyor ve
    > sinir bozucu gerçekten. Bu neden olabilir dersiniz?

      Mantikli bir aciklama gelmiyor aklima. Bir aksaklik var ama,
    klavyenizde bir bozuk tus var da o an gormediginiz bir karakter mi
    yaziyorsunuz acaba ekrana.

    > 4- Bir diğer
    > küçük ve son sorum.. Bilgisayarı yeniden başlatma değil de 'kapatma'
    > komutu nedir yahu? Bir türlü bulamadım. reboot, shutdown, shutdown -r
    > now, shutdown -rf now, hepsini denedim. rh6.0 ve 7.1 de shutdown -r
    > now yazdığımda kapanıyordu. yanlış mı hatırlıyorum? (rh8.0
    > kullanıyorum şu an). yoksa başka bir dosyada değişiklik mi yapmam
    > gerekiyor?

      shutdown -hf now
      halt

      ikisi de olur

    > Biliyorum can sıkıcı ve belki de basit oldu biraz ama hoşgörün..
    >
    > İyi çalışmalar,
    >

    > ------------------------- ----- Utku Uzulmez ------ Linux against the

      Saygilar,
      Onur Kucuk