[linux-baslangic] ekran karti / nv

---------

From: utkuz@netscape.net
Date: Mon 21 Apr 2003 - 00:43:37 EEST

        selam,

        ekran kartı konusunda daha önce çok yazıldı. takip ettim ama yine de
    emin olmak için sormak zorundayım. çünkü daha önce hesapsız kitapsız bu işe
    giriştim ve x-window dan uzun süre mahrum kaldım. Dilim bir defa yandı
    yani... Şimdi, sorun şu. Ekran kartımın driverlarını hala yüklemedim. (64mb
    gf2). nvidia'nin web adresine girip dökümanları inceledim. chipset ile
    ilgili olarak kararsız kaldım (athlon işlemci kullanıyorum). ve tıpkı web
    sitesinde yazıldığı gibi nvcooser.sh scriptini indirdim, benim sistemim
    için önerisine baktım:
    NVIDIA_kernel-1.0-2313.src.rpm
    NVIDIA_GLX-1.0-2313.i386.rpm
    herşey iyi güzel. dökümanları da bulup indirdim. ama 1. dosyadaki .src.
    kısmı beni biraz şüphelendirdi. daha açık bir ifadeyle, kaynak kodu
    dosyasının tam olarak ne ifade ettiğini bilemiyorum. yani tamam programın
    açık şekli vs. incelenmesine/geliştirilmesine olanak sağlıyor. ama
    programın işlevini de görüyor mu vs. ya da bu dosya için ekstra bir işlem
    mi yapmam gerekiyor?
        temel konularda biraz eksiğim var. sistemin işleyiş mantığını tam
    olarak anlayabilmiş değilim. o yüzden de sizi böyle sorularla meşgul
    ediyorum. kusurma bakmayın. bu işin 'temel'ini 'detaylı' bir şekilde
    anlatan (tercihan türkçe) bir kaynak bulana kadar da gidişat pek ümit
    verici olmayacak korkarım.. :)
        driverları kurmak için sabırsızlanıyorum, düşünceleriniz nedir?
        iyi çalışmalar...

    Try AOL and get 1045 hours FREE for 45 days!
    http://free.aol.com/tryaolfree/index.adp?375380

    Get AOL Instant Messenger 5.1 for FREE! Download Now!
    http://aim.aol.com/aimnew/Aim/register.adp?promo=380455