[linux-baslangic] Re: export display

---------

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Fri 18 Apr 2003 - 12:31:37 EEST

    fr wrote:
    > selamlar,
    > bir makinanin grafik ekranini diger makinadan
    > kullanmak için arastirdigim kadariyla export display
    > gibi biseyler yapiliyor. ama buldugum kaynaklarin
    > hepsinde yarim yamalak anlatilmisti, hepsini denedim
    > sonunda calisti ama tekrar yaptigimda hangileri
    > gerekli hangileri gereksiz anlayamadim. var midir bu
    > isin mantigini ve islemlerini anlatabilecek veya
    > kaynak onerebilecek?

    Kısaca:

    X dünyasında işi karıştıran kavram, bizim istemci olarak kabul
    ettiğimiz, önünde oturduğumuz makinada çalışan X SUNUCU'dur.

    Örneğin:

    Bir istemci makinada (workstation) oturuyorsunuz.
    Uzaktaki sunucu makinada bir program çalıştırıp workstation'da
    gösterteceksiniz.

    Uzaktaki makina X istemcisi, önünde oturduğunuz makina X sunucusudur.

    Uzaktaki makinaya nerede gösterteceğinizi bildirmek gerekir:
    export DISPLAY bu işe yarar.
    Eğer makina genelde rastlandığı gibi tek konsollu bir makina ise, sizin
    X-Session'unuzun adı 0.0 olacaktır.
    Yani uzaktaki makinada
    export DISPLAY=workstation.bizimfirma.com.tr:0.0 veya
    export DISPLAY=192.168.0.1:0.0
    çalışır.

    Yakındaki makinada da, diğer makinaların kendisinden X isteminde
    bulunmasına izin vermek gerekir.
    Yeteri kadar güvenli bir ortamda iseniz:
    yakındaki makinada:
    xhost +
    Bu herkesin göndereceği X isteklerini kabul et manasına gelir -- tabii
    güvenliksiz bir ağda şakacının biri sizin bilgisayarınıza gereksiz X
    istekleri göstererek ekranınızı kaplayabilir. Daha kısıtlı çalıştırmak
    için man xhost

    Esen kalın,
    Deniz